26 oktober 2007
Trådstartare
Hade köpt mig en par Volvo 140 billigt på en gårdsrensning, som jag tänkte sälja vidare så fort jag fått ägarpapprena på dem. Ställde dessa tåv underbara bilar, högst motvilligt, på firmans parkering. Den ena körde jag in på firman på kvällar och helger, men efter att jag lyft ur motorn ur den kände jag mig lite säkrare att den skulle få stå kvar på samma ställe dagen efter.
Var mer orolig för skicket jag skulle finna de båda bilarna i, antog att någon jeppe skulle gå och slå in rutorna på dem, som de gjort på chefens toyota som tydligen stått en dag för mycket utomhus, eller sno delar från dem då de är ganska lätta att göra inbrott i.
Hittills har dom fått vara ifred, i alla fall ända tills igår kväll.
En kollega kommer tillbaka kl 22 för att parkera traktorn på firman, så ser han en vit 142 med svart jalusi stå alldeles brevid en av mina bilar. Han inser fort vad som är på gång och blir jävligt förbannad att folk inte kan skilja på sina egna och andras saker. Han tar ut långarmen på traktorn och sveper skopan en halvmeter över taket på bilen, vilket får killarna att snabbt som ögat hoppa in i bilen och köra iväg. Dom kör runt området en sväng och kör tillbaks till firmans baksida. Kollegan ser detta och stampar fullt i traktorn och jagar iväg dem, han hann dock inte i sitt raseri notera registreringsnummret på bilen. Blir att garagera den körbara bilen hädanefter, annars kommer man en morgon och finner den länsad på både det enda och det andra.
Såja, nu har man fått skriva av sig.
Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå