3841
Sök

Ska man behöva garagera allting nuförtiden?

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Hade köpt mig en par Volvo 140 billigt på en gårdsrensning, som jag tänkte sälja vidare så fort  jag fått ägarpapprena på dem. Ställde dessa tåv underbara bilar, högst motvilligt, på firmans parkering. Den ena körde jag in på firman på kvällar och helger, men efter att jag lyft ur motorn ur den kände jag mig lite säkrare att den skulle få stå kvar på samma ställe dagen efter.

Var mer orolig för skicket jag skulle finna de båda bilarna i, antog att någon jeppe skulle gå och slå in rutorna på dem, som de gjort på chefens toyota som tydligen stått en dag för mycket utomhus, eller sno delar från dem då de är ganska lätta att göra inbrott i.

Hittills har dom fått vara ifred, i alla fall ända tills igår kväll.

En kollega kommer tillbaka kl 22 för att parkera traktorn på firman, så ser han en vit 142 med svart jalusi stå alldeles brevid en av mina bilar. Han inser fort vad som är på gång och blir jävligt förbannad att folk inte kan skilja på sina egna och andras saker. Han tar ut långarmen på traktorn och sveper skopan en halvmeter över taket på bilen, vilket får killarna att snabbt som ögat hoppa in i bilen och köra iväg. Dom kör runt området en sväng och kör tillbaks till firmans baksida. Kollegan ser detta och stampar fullt i traktorn och jagar iväg dem, han hann dock inte i sitt raseri notera registreringsnummret på bilen. Blir att garagera den körbara bilen hädanefter, annars kommer man en morgon och finner den länsad på både det enda och det andra.

Såja, nu har man fått skriva av sig.

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

406 Inlägg
26 oktober 2007
idioter!!!!!

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

SKÅNING
1 215 Inlägg
26 oktober 2007
när ska man kunna sluta förvåna sig?

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Thorssa
26 oktober 2007
Han skulle tryckt ner skopan i taket istället big_smile

Sidledesförare
268 Inlägg
26 oktober 2007
Thorssa skrev:
Han skulle tryckt ner skopan i taket istället big_smile

Peta ner skopan på draget och tillkalla polis, lätt

Man vet aldrig, före man vet

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
27 oktober 2007
Kommer dom tillbaka och han kommer med traktorn. Höj den i bakändan, så kommer inte en meter, sen är det bara att ringa polisen. Du har inte gjort nåt olagligt, bara stoppat ett brott.

Lev livet, det kan ta slut fort

volvoraggare
4 776 Inlägg
27 oktober 2007
som sagt höj bilen i bakändan och sen så tillkalla snuten nästa gång

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

4 506 Inlägg
27 oktober 2007
Fy fan va surt det är, Vet presis hur det är, Massa sådan skit här jag bor med, Kommer ut å finner bilen på backen m,m, Har hännt oss flera gånger, och delar saknas, Senast slog dom in rutan på vår helt nya Accord och snodde: Ingenting, Repade dörren ochså så den e på omlack nu med...

Min står inlåst, Så den kommer dom inte åt, Men mitt på dan så när vi skulle äta frågar farsan om jag känner dom i 240'in utanför, Går och kollar och ser att jag inte gör det, När dom ser att vi har sett dem så ilar dom iväg fort,, Då stod dom och spanade in min pärla..
Åkte runt och letade efter dem med ett basebollträ, Gud nåde den som rör min bil!

Fick ej tag på han den dagen, Men har sett han igen och tog regg nr. bilen stod på ngn vuxen över 30mil härifrån, Inte han som körde med andra ord.. Satans idioter! Förstör för andra.

Kan du andas kan du dö.

539 Inlägg
27 oktober 2007
därför har jag alltid en baseballträ i bagaget och jaktkniv i handsfacket!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
27 oktober 2007
Alltså, det var bara en tanke som slog mej. Ni som skrivit här, 142 o 240 exempel. Har de ens rört era bilar? tongue Förstår trådskaparen, då var de inne på ett firmaområde. Men du Wallis, med 240in. Stod utanför ditt hus eller? tongue

För ser jag en fin bil brukar jag själv glida upp o ställa mej bredvid, kanske fota lite. Gå runt och kolla. Kika invändigt, kolla under bilen osv. Självklart bara i beundran. Inte i syftet att ta något eller förstöra något.

MEN, tänk om jag skulle göra så på nån av era bilar, och ni kommer utspringandes med basebollträt, slår ner mej, och får det till att jag tänkte sno något på era bilar..

Inser ni vilka konsekvenser det skulle få? tongue

Har själv sett folk som står runt bilen och ser misstänksamma ut, men då går jag helt enkelt dit och frågar vad dom håller på med. Istället för att rusa ut och slå ner dom tongue

Bara en taaaaanke wink
Senast redigerat av Edil_ (27 oktober 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Klart som fan man inte kutar ut och klappar ner varenda jävel som kommer nära bilen, men lite på sin vakt måste man vara när bilarna inte har larm och går att låsa upp med en glasspinne wink

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

12 086 Inlägg
29 oktober 2007
Garic skrev:
därför har jag alltid en baseballträ i bagaget och jaktkniv i handsfacket!

Vad ska du göra med dom?

Sök