20395
Sök

Blinkande oljelampa på min eclipse

EclipseJenny
28 oktober 2007
Trådstartare
Oljelampan tänds o släcks då o då på min eclipse när jag kör i över 110 km/h. Ibland lyser den en längre stund o ibland bara några få secunder. Oljenivån är som den ska!!
Någon som har samma problem o vet varför den gör så??
Har fått tips om att de kan vara oljetrycksgivaren som behövs bytas, men borde inte oljetrycket vara kasst då?

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 oktober 2007
Byt båda givarna... det är de bästa.. o är de itne de så är de bara att börja plocka isär tongue

Sump Runk Rätt O Slätt!

EclipseJenny
29 oktober 2007
Trådstartare
HyperSonica skrev:
Byt båda givarna... det är de bästa.. o är de itne de så är de bara att börja plocka isär tongue

jasså sitter där två givare?

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
29 oktober 2007
he he.. ja.. en för oljenivå.. den brukar sitta i oljetråget smile o en annan för olje tryck.. den brukar sitta lite överalllt beroende på bilmodell smile hihi

Sump Runk Rätt O Slätt!

406 Inlägg
29 oktober 2007
EclipseJenny skrev:
Oljelampan tänds o släcks då o då på min eclipse när jag kör i över 110 km/h. Ibland lyser den en längre stund o ibland bara några få secunder. Oljenivån är som den ska!!
Någon som har samma problem o vet varför den gör så??
Har fått tips om att de kan vara oljetrycksgivaren som behövs bytas, men borde inte oljetrycket vara kasst då?

polarens är precis lika dan!! de hittade iget fel på hans ialf sad

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
29 oktober 2007
kan iofs bero på att oljan är för tjock... byt olja och oljefilter när du endå är igång smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

505 Inlägg
29 oktober 2007
Man får ju inte ens åka över 110km/h så det spelar väl ingen roll? T_T
Skämtåsido, som HyperSonica skriver, min farsas bil hände precis samma sak, han lämnade in den på chevrolet och de sa att oljan kan vara för tjock.

Vi åkte hem, tömde ur och kastade i en annan olja, och så vips, slutade lysa. Mycket märkligt fenomen men, testa.

MVH Matte

Calibra Turbo 4x4

Sök