Hål i golvet?

Hejhoppet
10 januari 2006 · 337 Inlägg

HAr tagit bort mattor och säten för att det var fuktigt på mattorna, antagligen något hål i karossen. Men när jag plockade bort allt så hittar jag inget hål. Hur kan man på bästa sätt kolla upp var hålet är? Hälla i vatten och se vart det tar vägen? eller finns det andra lösningar?

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
FugitivE BMW Power
10 januari 2006 · 2 362 Inlägg

så du ser inget med blotta ögat ? för tänkte om de är världens minsta hål så ska de ju direkt inte komma in massa fukt och grejer så hela mattan blir fuktig.. är de inte så att du sätter dig i bilen med blöta skor kanske ? tongue ..

BMW, bogsering med wire :/
Hejhoppet
10 januari 2006 · 337 Inlägg

Nepp, det är där bak som det är blött! Ingen som har suttit där sen i Augusti! Jaja, får väl kolla igen då!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
turbotompa fritidsprofessor
10 januari 2006 · 1 197 Inlägg

ta hjälp av en kompis..  En befinner sig i bilen och den andre anfaller bilen på utsidan med en vattenslang...

edit: likaväl som hål i golvet, kan de va en rutlist som läcker in vatten uppifrån...

Senast redigerat av turbotompa (10 januari 2006)

danielagren
10 januari 2006 · 6 Inlägg

det kan vara värmebatteriet som läcker

Lindström Envis optimist
11 januari 2006 · 454 Inlägg

Ser du inget om du lägger en kraftig lampa under bilen? Brukar släppa igenom ljuset även om det är ett väldigt litet hål. Dina bromsar funkar som dom ska eller? Själv hade jag en massa fukt under mattan men det var bromsvätska från en trasig bromsledning.

Roggan
11 januari 2006 · 37 Inlägg

Halloj!
Kolla så att rutorna är täta, hade ett liknande problem en gång, visade sig att limningen runt rutan hade släppt lite i ena hörnet. Kan även rinna ifrån något hål i torpedväggen eller  i värmepaketet.
Mvh Roggan

Kornz Solfilmsmontör
13 januari 2006 · 947 Inlägg

turbotompa skrev:
ta hjälp av en kompis..  En befinner sig i bilen och den andre anfaller bilen på utsidan med en vattenslang...

edit: likaväl som hål i golvet, kan de va en rutlist som läcker in vatten uppifrån...

Håller med dig. Enklaste lösningen tror jag.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
$andels
13 januari 2006 · 7 Inlägg

Det gäller att hitta stället där det läcker (kolla mina bilder, fick slipa och måla om hela golvet pga det slapp in vatten under listen till framrutan). Antagligen nån ruta som läcker, försök att hälla vatten runt alla lister!

Loffe_ Escalade
13 januari 2006 · 45 Inlägg

det behöver ju inte heller vara från golvet det drar in fukt. hade ett problem att det drog in fukt så mina mattor var blöta och det kom fram i från motor rummet från ett litet litet hål som jag hade glömt täppa igen. har du kanske vart och gjort nå nya hål som de kan komma in vatten ifrån ?

Hejhoppet
13 januari 2006 · 337 Inlägg

A4Loffe skrev:
det behöver ju inte heller vara från golvet det drar in fukt. hade ett problem att det drog in fukt så mina mattor var blöta och det kom fram i från motor rummet från ett litet litet hål som jag hade glömt täppa igen. har du kanske vart och gjort nå nya hål som de kan komma in vatten ifrån ?

NEpp, men ska testa vatten slangen senare. Dörrarna är borta för tillfället

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
danielagren
14 januari 2006 · 6 Inlägg

det är värmebatteriet!!!!

_zigge_
14 januari 2006 · 313 Inlägg

Om du har taklucka på bilen så kolla in dreneringsrören. på vissa bilar går dom ned i b stolparna... bara en idé

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang