JAg har idah inhandlat en baslåda 2x12 Arizona eagle 1st mutant syeg MT200.4 glad i hågen kopplar man genast när mna kommer hem, allt sitter som det ska men så vill basen inte slå, börjar men lägger av igen protect lampan blinkar varje gång....snälla hjälpmig??? vad måste jag ha för rms på steget, de sa att detta skulle fungera men det går det juh INTE andra gången jag köper ljud grejer från dem och det går åt pipan s¨å snälla help me out!!!
skruva ner allting på noll å börja om när du ställer in.. spela musik när du ställer in allting.. då märker du vart steget "bryter".. hade precis samma sak me mitt ljud när ja köpte de.. men de ordna sej när ja gjorde så..
jag hade samma fel, gick och pulade och letade fel i 2 dagar innan jag hittade felet ^^ dålig jord, så det spelade, sen dog det helt pötsligt och gick i 'protection'
Okej nu fattar jag inte=/ prata gärna svenska(trodde aldrig jag skulle säga detta) jag är juh faktiskt tjej
man kan ställa in steget på 2 olika skruvar skruva ner de helt och när du sedan spelar musik höj volymen och kolla var steget går i protect sänk lite och sen så ska det bara va och spela
mät på steget när remoten och jorden är kopplade. kolla hur mkt ström de kommer. men i mina öron låter de som jordfel eller remote fel. dubbelkolla allt. säkringar o diverse allt du kan komma på!
Ska fixa bilder tills imorgon... hinner inte nu då jag msåte slänga mig i säng så jag kommer upp t jobbat imorgon. HAr nu fått igång den ena basen men så fort man försöker koppla in nr två i steget går den i protect=/
Hade samma fel förr jag å, visade sig att jag kopplat fel, hade dragit ner steget till 0.5 ohm eller nå sånt, när de bara va stablit ner till 2 ohm , inge vidare bra!
Har inte läst igenom tråden så sorry om detta redan tagits upp!
jag har me haft ett liknande problem,, det visade sig vara sprickor i hållaren till huvudsäkringen,, detta gjorde då att det inte blev tillräckligt kontakt.
men det vanligaste e nog att man har för dålig jord