3221
Sök

Bakgrund i Bilderna!!!

Power by S13
271 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
Hejsan!
Har nyliggen skaffat bil och tänkte lägga upp lite snygga bilder.

Tänkte höra om jag kan få några TIPS om vad man ska i bakrunden när man tar korten T.EX. ska den stå på en gräsplan, vid vatten, höga hus etc. Eller vad på bilen ska man ta kort på???

Hjälp mig, vill ha gryma bilder!!!

MVH / Macus

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 januari 2006
Har du en snygg bil med bra puts behövs ingen bra bakgrund wink
Man ska ju fokusera på bilen tongue inte på bakgrunden tongue
Men ett snyggt ställe att parkera bilen på för några bilder vore en gräsmatta med vatten bakom smile
Eller så vid någon parkeringsplats där det finns "ett snyggt ljus" big_smile

Power by S13
271 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
Tackar för tips... det blir till att polera mera alltså!!!

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
14 januari 2006
Vad du än gör så gör inte misstaget att ställa den på en gräsmatta. Vad har bilar med gräsmattor att göra? Satsa på något som speglar bilens karaktär.

2lateuloose
543 Inlägg
14 januari 2006
ställ den på en skrot & så tar du bilden så att bakrunden blir lätt suddig men bilen skarp!..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

SAABlare
190 Inlägg
14 januari 2006
photoshop finns ju alltid? big_smile

Mja Mjo! Så kan de gå!

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 januari 2006
Markus_C skrev:
Vad du än gör så gör inte misstaget att ställa den på en gräsmatta. Vad har bilar med gräsmattor att göra?

Inte kan jag påstå att de har något med gräsmattor att göra, men om du någongång har sett en bil på en gräsmatta, så vet du att de ser mycket lägre ut tongue

Besserwisser
312 Inlägg
14 januari 2006
Bilar har inget på gräsmattor att göra, de ser bara dumt ut, massa fula reflektioner osv. Nu är det väl lite svårt att hitta nån bra 'scene' för foto, bara snö elelr slask överallt hmm. Ett gammalt industriområde kanske?

Fredrik, Laxå

454 Inlägg
14 januari 2006
Jag tycker att d hänger lite på va d e för typ av bil, om den e tok stylad eller clean eller orginal osv.. jag fotar inte min bil själv, men e ofta med å bestämmer platser.. för att d ska bli coola bilder.. du kan ju glo lite på mina för lite tips..

sen e d oxå va d e för färg på bilen.. alla färger tycker jag inte gör sig mot alla bakgrunder..

men detta e bara min åsikt smile

Besserwisser
312 Inlägg
14 januari 2006
Det var ju en artikelserie med i Bilsport för ett tag sen om hur man bäst plåtade sin bil. Kommer inte ihåg vilka nummer eller när det var. Men ringer du dem o kollar så hjälper de dig säkert gärna.

Fredrik, Laxå

Power by S13
271 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
Mycket bra tips.. får tacka för det!!

Bilen jag har är en Nissan 200SX S13, mörkgrå, typ orginal!

SSS -12
3 217 Inlägg
14 januari 2006
Nerklottrat område ger bilden stark attityd!

Gärna med gult ljus eller alternativt grönt, svart och vitt ger också en hög hårdhet i bilden och kan man kan därigenom få ut ganska snygga effekter då din bil som du förklarar vara mörkgrå lär förekomma i mörkgrå på bilden också... Men som tidigare nämnt i tråden så använd dig utav ett underlag som låter bilen sjunka ner en bit eller försök köra upp den på en större sten eller liknande! Titta på en av bilderna av Preluden på min sida där vi kört upp den på en "ramp" eller vad helst man vill kalla det!

Om du ska lägga upp bilderna på garaget så kanske du ska satsa lite på en god bildkomposition, alla bilder i samma tema shogun är ett bra exempel på detta (finns säkert många fler här men den har tagit min uppmärksamhet), ta även en titt runt på många andra bilder här, som Deamon Supran smile

Kort och gott, mycket att tänka på... Ett råd är att använda Photoshop! I måttlig mängd...

Lycka till, ser fram emot resultatet!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
14 januari 2006
Letade lite och hittade detta http://www.autopower.se/foto/default.asp

Power by S13
271 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
Markus_C skrev:
Letade lite och hittade detta http://www.autopower.se/foto/default.asp

Bra länk... TACK!!!

524 Inlägg
15 januari 2006
Ta en bild på bilen när den står på en pir vid en hamn, Solnedgång på öppet ställe eller vid nått slott eller ballt fornminne eller vid entren till ett nytt modernt köpcenter eller företag.

8 156 Inlägg
15 januari 2006
Har man en digitalkamera så är det ju bara att plåta på så mycket det bara går.
Jag skulle försöka hitta ett industriområde eller en hamn och plåta lite i skymningen...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök