4408
Sök

se hit! Ang. sportluftfilter

151 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Jag är ute efter ett öppet sportfilter som är bättre än dom andra som finns på marknaden, alltså ett som inte släpper igenom skit som många andra gör! Skulle vara väldigt tacskam ifall några kan tipsa mig om bra sportluftfilter! /tack på förahand Mvh viktor

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
31 oktober 2007
ska du ha något som är bättre än dem som redan finns (marknaden är där allt finns) så får du nog tillvärka någonting själv.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Smålänning
7 887 Inlägg
31 oktober 2007
Vad sägs om original i en hålborrad luftburk om du är rädd för skit?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

SKÅNING
1 215 Inlägg
31 oktober 2007
eller ett insatsfilter? kanske var det du tänkte på

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

121 Inlägg
31 oktober 2007
Eller så köper du ett vanligt och en flaska med tilhörande spray för att dom fina partiklarna ska fastna.. sen att rengörning är en viktig sak att göra med beroende vart du kör tex mycke på grusvägar eller bara asfalt..

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
31 oktober 2007
Det stora problemet med så kallade sportluft filter är inte att de släpper igenom partiklar, för de gör de inte om de sköts rätt, utan det är själva inoljnings oljan som används. Har du en bil med luftmassemätare kommer den oljan att sugas med och fastna på den lilla glödtråden som sitter där, allra hällst om du oljat in rikligt och sedan kommer den att brännas av när luftmassemätaren skall självrengöra sig.

Insatsfilter, som är av samma typ är lika dåliga. mitt råd är om du har lmm, kör med orginalfilter (du förlorar nog knappt någon effekt annat än i buttometern, orginal hänger ofta med över 200hk) Har du inte lmm, ja då är det fritt fram att montera, t.ex. på en förgasarbil som dessa filter ursprungligen är utvecklade för.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

482 Inlägg
31 oktober 2007
vickeH skrev:
Jag är ute efter ett öppet sportfilter som är bättre än dom andra som finns på marknaden, alltså ett som inte släpper igenom skit som många andra gör! Skulle vara väldigt tacskam ifall några kan tipsa mig om bra sportluftfilter! /tack på förahand Mvh viktor

kör med K&N

just real power
no turbo shit

1 058 Inlägg
31 oktober 2007
snackcalahan skrev:
vickeH skrev:

kör med K&N

K&N är ett av dessa filter som kräver olja för att fungera.

PoLoud =D

Allt i allo
358 Inlägg
31 oktober 2007
Det är som såhär att du behöver faktist inte ett sportluftfilter förns du kommer över 350-400hk, det du kan göra om du tycker motorn får för lite luft är att borra hål i luftburken, men setill att du borrar på rätt sida av den så att motorn inte suger i sig ofiltrerad luft. det är faktist den bästa lösningen om du vill ha bra sug samtidigt som det är nästan det bästa skyddet mot skit.

De é nice !

4 506 Inlägg
31 oktober 2007
BSR Optiflow

Kan du andas kan du dö.

badboy for life
356 Inlägg
2 november 2007
du kan även använda ferritas f1 power kostar ca 890kr

leva bör man ändå dör man

12 086 Inlägg
2 november 2007
vw_performance skrev:
snackcalahan skrev:
vickeH skrev:

kör med K&N

Just därför släpper de häller inte igenom någon skit.
Jag duschade på olja med en flaska på filtret tills de vart täckt. Sen körde jag nån tank sen duscha jag på ett lager till sen tyckte jag de borde va nog.

Doppar man luftfiltret i olja så klart de kan komma in olja i motorn, så gör inte de.
O så köp filter från kända tillverkare, K&N, Greencotton mm ist för alla dessa nonamefilter som sälj billigt på alla stylingbutiker tongue

badboy for life
356 Inlägg
2 november 2007
men håll med om attt ferrita är ett känt märke???
JapMax skrev:
vw_performance skrev:
snackcalahan skrev:

kör med K&N

Jag duschade på olja med en flaska på filtret tills de vart täckt. Sen körde jag nån tank sen duscha jag på ett lager till sen tyckte jag de borde va nog.

Doppar man luftfiltret i olja så klart de kan komma in olja i motorn, så gör inte de.
O så köp filter från kända tillverkare, K&N, Greencotton mm ist för alla dessa nonamefilter som sälj billigt på alla stylingbutiker tongue

badboy for life
356 Inlägg
2 november 2007
hade fel det är återförsälgare för bmc och det är ett kännt märke
JapMax skrev:
vw_performance skrev:
snackcalahan skrev:

kör med K&N

371 Inlägg
2 november 2007
bmc filtret är väll nice ? lr vad det nu heter!!

Life is a bitch, then u die

badboy for life
356 Inlägg
2 november 2007
det heter f1 power eller tvärt om om det var namnet på filtert du menade
zander skrev:
bmc filtret är väll nice ? lr vad det nu heter!!
Senast redigerat av zorro (2 november 2007)

12 086 Inlägg
2 november 2007
Jag är inte expert på ämnet men tillverkarna är ju inte häller eniga om vad som är bäst. K&N och Greencotton kör med pappfilter tror jag, medans tex Pipercross kör med skumgummifilter.

Idag finns de filter som inte behövs oljas in, men jag är skeptisk. Det är ju oljan som fångar upp de minsta dammpartiklarna. Ett inoljat filter behöver rengöras emellanåt då de gärna sätter igen sig då de är utsatta för så mkt skräp i motorrummet. Men ett bra filter ska tåla det.

badboy for life
356 Inlägg
2 november 2007
bmc filtert är ett filter som ska rengöras var 1000mil men jag brukar bytta filter i stället visst det kostar mycket (890kr) men det tycker jag är värt det för man kan ju aldrig vara nog försiktig och sen är det ett filter som man kan använda om man 500hk eller fler men även om man har mindre så jag tror på det smile 
JapMax skrev:
Jag är inte expert på ämnet men tillverkarna är ju inte häller eniga om vad som är bäst. K&N och Greencotton kör med pappfilter tror jag, medans tex Pipercross kör med skumgummifilter.

Idag finns de filter som inte behövs oljas in, men jag är skeptisk. Det är ju oljan som fångar upp de minsta dammpartiklarna. Ett inoljat filter behöver rengöras emellanåt då de gärna sätter igen sig då de är utsatta för så mkt skräp i motorrummet. Men ett bra filter ska tåla det.

Sök