att köra utan körkort är olövligt körning: stora böter och upp till 2 år väntetid med körkort tillstånd bilen avställd: stora böter och eftersom du inte har körkort, finns inget fösäkring som gäller om det händer någonting. i värsta fall, fängelse. Bättre att lämna bilen hemma och skaffa körkort först
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
De är absolut inte bra, men man kan inte göra annat än att skratta åt någon som är så dum som för de första kör utan körkort sedan mot enkelriktat och dessutom har knark på sig.
att köra utan körkort klassas som grov ovlovlig körning. hände mig. bilen hade körförbud och va oförsäkrad fick 4500 i böter plus att jag får vänta yttligare ett år med att ta om det.
(blev av med det förra sommaren men körde ändå. och jag vet det va idiotiskt så det e inget ni behöver kommentera.)
Är det inte så när det gäller att åka med någon som inte har körkort att man egentligen är skyldig att ta reda på om föraren har körkort? Men man frågar ju inte föraren "Har du körkort" innan man åker iväg.
Så i praktiken blir det väl att om man åker med en kompis som man VET inte har körkort så kan man få något straff själv? Men om det är någon som man helt enkelt TROR eller förutsätter att han/hon har körkort för personen kanske alltid kör bil, så är man som passagerare oskyldig? Men det blir ju självklart en fråga om bevis vad man vet eller inte vet.
Detta är bara lite tankar från mig - alltså inget som jag är säker på!!!!
och det som är ännu värre är när ungdomar kör a-traktor/epa utan traktorkort för då är dom oftast bara 15-16år och kör man bil utan körkort så brukar mn ju vara betydligt äldre och har mer vett i skallen och kan mer om trafiken (alltså mer än en 15-16åring men man är endå dum i skallen)... båda altenativen är idiotiskt men ni förstår säkert vad jag menar
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Vad händer om man åker med nån som inte har körkort då??
Du kan alltid säga att han kidnappade dig?
känner en som blev fast utan körkort med full bil. körkortet uppskjutet 2 år och böter. men de medåkande fick ju inget, dom trodde ju han hadde körkort
Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab