Avgassystem på Kadett GT 2.0

_zigge_
5 mars 2005 · 313 Inlägg

Jag bygger ett eget system på min kadett GT.. Det är en 87 så jag slet bort katten för den är paj. Så jag satte dit en oval simon burk istället för katten sen har jag en hartmann slutburk med ett schysst ändrör.. Tror ni det blir bra? Det är ju inte bra att köra med raka rör. Motorn måste ju också ha ett visst motstånd för att gå bra med... ellr?

Men känner någon här igen märket hartmann?

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
V8Rules
14 mars 2005 · 76 Inlägg

vad bygger du för dimension?

_zigge_
15 mars 2005 · 313 Inlägg

V8Rules skrev:
vad bygger du för dimension?

lite blandat 2" till 2,5" smile

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
V8Rules
15 mars 2005 · 76 Inlägg

jag tror att bästa flödet får du med 2" fullflödes hela vägen... i ett optimalt byggt avgassystem får man ett litet vacuum mellan "avgaspuffarna" som hjälper till att suga ut avgaserna och den effekten försvinner om man har ett för grovt system. Fetast är inte alltid bäst såsom de festa stylare verkar tro...

Senast redigerat av V8Rules (15 mars 2005)

_zigge_
15 mars 2005 · 313 Inlägg

V8Rules skrev:
jag tror att bästa flödet får du med 2" fullflödes hela vägen... i ett optimalt byggt avgassystem får man ett litet vacuum mellan "avgaspuffarna" som hjälper till att suga ut avgaserna och den effekten försvinner om man har ett för grovt system. Fetast är inte alltid bäst såsom de festa stylare verkar tro...

Exakt.. De flesta "stylare" säger.. Fan jag har 3 tum efter katt.. fan vad bilen går. hehe.. Man lurar bara sig själv. DET LÅTER SOM DET GÅR BÄTTRE men i själva verket går det bara sämre... smile

Framåt 3-400 hk och uppåt.. då kanske vi börjar snacka om att 3". för då måste ju skiten ur snabbt...

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang