6365
Sök

Dör vid gas, och pendlande tomgång, mellan 2000-3500varv/min .. 740 Tic -87a

510 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
Hejsan alla. Har en b230et som dör när man gasar på spjället. Motorn går rent och fint i övrigt.   Har gjort en helrenovering, men ville inte starta först, bytte fördelaren, rotor, stift och ställde tändningen. Nu startar motorn direkt, men har en tomgång på 2000varv. Sedan ökar den av sig själv upp till 3500, där den slår av och sjunker ner till 2000 igen för att öka upp till 3500.

Har komp på 10-10-10-10,5.. Alla silikonslangar är bytta, så där är inget läckage..

Så, vad kan det vara som gör den höga tomgången, samt att den nyper av vid 3500varv.

Och vad är det som gör att den dör vid gasande, låter "bÅÅÅÅÅOOOOw" sen dör den. Kvittar om man gasar sakta eller fort.

Mvh Johan

study
772 Inlägg
10 november 2007
lmm skulle jag tro i fall de sitter sådant på den eller eller lambda

510 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
moose46019 skrev:

luftmassemätare sitter det på den .. Kan ju testa med en polares, ifall han är sugen på att låna ut den i 1min hehe .. Återkommer med svar senare .. Fler tips? Mvh Johan

510 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
wimhed skrev:
moose46019 skrev:

luftmassemätare sitter det på den .. Kan ju testa med en polares, ifall han är sugen på att låna ut den i 1min hehe .. Återkommer med svar senare .. Fler tips? Mvh Johan

Upp ..

246 Inlägg
11 november 2007
Prova bara att dra bort kontaktstycket  från luftmängdmätaren
Går den jämt o snällt då utan o röra gasen
Så har den gett upp livet
Tror Mekonomen har såna kanske lite billigare än hos Volvo

510 Inlägg
12 november 2007
Trådstartare
speedshop skrev:
Prova bara att dra bort kontaktstycket  från luftmängdmätaren
Går den jämt o snällt då utan o röra gasen
Så har den gett upp livet
Tror Mekonomen har såna kanske lite billigare än hos Volvo

Nej, den dör ifall jag drar ut den kontakten .. Tomgångsmotorn blir det heller ingen skillad av, samma sak gäller kallstartsventilen =/ Mvh Johan

510 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
Upp ..

Sök