4237
Sök

frågor ang photo shop!

7 100 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
haj haj
har hållt på med photo shop ett tag nu,men en sak fattar ja inte!
jag kan inte måla svart eller vit :S
programet ja har är photoshop CS3!
någon som vet hur ja får de?
mvh

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

7 100 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
om ja ta svart färg och målar,då blir det grått bara,lika om ja tar vit färg oxå =S

NissanMotorsport
11 september 2007
kolla i lagerpaletten eller var det heter, till höger och kolla om det står "normal" där i listan..

7 100 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
funkar fortfarande inte,när ja tar color replacment tool(stavning),och sen svart färg så blir det ju bara grått!

varför,snälla?

mvh

Forummoderator
26 604 Inlägg
16 november 2007
bmx skrev:
funkar fortfarande inte,när ja tar color replacment tool(stavning),och sen svart färg så blir det ju bara grått!

varför,snälla?

mvh

Nu var det evigheter sedan jag pysslade med ps men om du håller in "ritknappen"..
blir det svart då efter ett tag? Kan ju vara som jag tror ovanstående menade att
opacity är nedsatt så då blir det gråaktigt..eller svagt svart kanske man kan kalla det?
Äsch. Så länge sen jag pysslade med det..vet knappt vad jag pratar om big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

...
227 Inlägg
16 november 2007
bmx skrev:
haj haj
har hållt på med photo shop ett tag nu,men en sak fattar ja inte!
jag kan inte måla svart eller vit :S
programet ja har är photoshop CS3!
någon som vet hur ja får de?
mvh

Känns det inte lite onödigt att ha ett program som man köpt för minst 10000kr och inte kunna använda det?

För så svårt är det inte att måla svart eller vitt i photoshop...

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

...
227 Inlägg
16 november 2007
bmx skrev:

varför,snälla?

mvh

color replacement tool !? tror du att du kan måla om en röd bil till svart på 2 sekunder eller varför använder du color replacement tool?

Finns lixom brush och pencil man kan måla med om det nu är så man använder ett 10000kr's program till

Ang. Color Replacement Tool... Så kan man använda det om man har något som har en färg och vill byta den till en annan (inte det bästa resultatet men duger) dock är inte svart eller vit någon färg i den benämningen så därför går inte det på dessa.
Senast redigerat av klinder (16 november 2007)

Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

7 100 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
klinder skrev:
bmx skrev:

varför,snälla?

mvh

color replacement tool !? tror du att du kan måla om en röd bil till svart på 2 sekunder eller varför använder du color replacement tool?

Finns lixom brush och pencil man kan måla med om det nu är så man använder ett 10000kr's program till

så har ja alltid gjort iaf!!varför skulle ja inte andvända den för!

vore ju bra om man betalade så mkt för de oxå!

...
227 Inlägg
16 november 2007
bmx skrev:
klinder skrev:
bmx skrev:

varför,snälla?

mvh

så har ja alltid gjort iaf!!varför skulle ja inte andvända den för!

vore ju bra om man betalade så mkt för de oxå!

Är det måla om en bil du ska så blir det aldrig riktigt bra med svart eller vitt då dessa skilljer sig mer från dom vanliga färgerna .. alltså blir det mer pill. Den gör det alltså så svart den kan = en grå ton.

är det göra om bilar i ps du försöker dig på kan jag rekomendera - http://digimods.co.uk/tutorials/ - där finns det många guider inom bilmodifiering i photoshop...
Senast redigerat av klinder (16 november 2007)

Sök