5670
Sök

Svårstartad 740 tic -87a b230et/ft .. HJÄLP !

982 Inlägg
6 november 2007
om du har dump på..kolla så den gått tillbaka helt !

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
6 november 2007
har du bytt tempgivaren då? det är inte tomgångsmotorn som kärvar då? det är rätt vanligt att den gör det:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

510 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Beeenny skrev:
om du har dump på..kolla så den gått tillbaka helt !

Om den nu står öppen, då skulle den dra tjuvluft = låg tomgång (?) .. Eller har ja helt fel .. Problemet är det att jag får förmycket bränsle .. tror jag iaf .. Ska strax ut och pilla på motorn lite .. Se ifall ja hittar felet .. Mvh Johan

510 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
turboforssen skrev:
har du bytt tempgivaren då? det är inte tomgångsmotorn som kärvar då? det är rätt vanligt att den gör det:)

Ska bara gå över tändnigen en sista gång .. Sen CYKLAR jag bort till Mekonomen och köper en tempgivare .. haha .. Mvh Johan

510 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
wimhed skrev:
turboforssen skrev:

Ska bara gå över tändnigen en sista gång .. Sen CYKLAR jag bort till Mekonomen och köper en tempgivare .. haha .. Mvh Johan

Nu uppdate, har bytt tempgivare .. Ingen skillnad .. Bytte lmm, blev lite bättre .. Nu går bilen fint och tänder som den ska .. Men bilen dränks fort i soppa =/ .. Stiften blir kolsvarta, och vill inte starta igen .. Tar man ut stiften och rengör dom, då startar bilen direkt. Avgaserna är mycket svarta, och dom luktar mycketbensin .. Bilen dricker även mycket .. Inget läckage på tryckrör mm, men har en tomgång på fort 2000-2500varv .. Sprutar jag startgas  direkt på sportfiltret, så sänks tomgången till 1000-1500varv .. Någon som har något bra förslag?

Sök