2896
Sök

Vad är BMW'n värd? (325 -94)

10 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
Hejsan!  Det är så att jag är på jakt efter en BMW 325 med -93, -94 och nyare.
Jag hittade en -94 med en del rost.

Rost
Bakluckan
Höger framdörr
Skapligt mycket på höger framskärm
på huven där fram
på huven på sidan
höger bakskärm
Vänster bakdörr
Vänster framdörr
Vänster framskärm (även en liten buckla där)
A-stolpen
Behövs byte av bromsar och rusta upp oken i form av att ta bort rosten på dessa.
AC'n fungerade ej heller.

Den är även privat-importerad från Tyskland och har gått ~36500 mil. Enligt ägaren har den gått längre sträckor(transportbil mellan Tyskland och Sverige).

E46 front, TT 15" fälgar, Utrustad med skinnsäten(enligt ägaren fullutrustad, men jag kan inte så mycket om vad som är fullutrustat), Sportfjädring, nyligen bytta bussningar till bakaxeln och ny koppling(1.5-2år sedan).

Min fråga är då hur mycket den här bilen kan vara värd? Vore väääldigt tacksam för svar då vi ska höra av oss imorgon. Tack på förhand!
Senast redigerat av Paradis (14 november 2007)

Skogenracing.com
154 Inlägg
14 november 2007
Jag skulle då inte betala mer än 10 000:- för den...

1 688 Inlägg
14 november 2007
Jag skulle nog säga att ovanstående svar är för mycket det med.
Mellan 5000 och 10 000 kr.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

10 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
JBlom skrev:

För det första, tack så mycket för svaret!

Han gick ner från 15000kr till 13000kr.
Vi tänkte då höra med att 13000kr är Okej sålänge vi får med M3-Fälgarna (se bild http://www.bmw-m.net/Gallery/images/m3-74.jpg )

Det som oroar mig mest är 36500 Mil. Jag kommer säkligen få problem med motorn om nån tusen mil? Lika bra att vänta lite och köpa en skapligt fin för <30000kr istället?

482 Inlägg
14 november 2007
beror på hur mycket bensin det är i tanken + Nej men max 10 börja lågt

just real power
no turbo shit

1 688 Inlägg
14 november 2007
Paradis skrev:
JBlom skrev:

För det första, tack så mycket för svaret!

Han gick ner från 15000kr till 13000kr.
Vi tänkte då höra med att 13000kr är Okej sålänge vi får med M3-Fälgarna (se bild http://www.bmw-m.net/Gallery/images/m3-74.jpg )

Det som oroar mig mest är 36500 Mil. Jag kommer säkligen få problem med motorn om nån tusen mil? Lika bra att vänta lite och köpa en skapligt fin för <30000kr istället?

Jag tror att det första du bör kolla innan köpet är kamkedjan och kamkedje-spännarn.
Sen växellådan och övriga drivlinan.
Det är inte helt gratis att byta det på bmw hmm

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Thorssa
14 november 2007
Jag skulle aldrig ge mer än 10000 kr fär en E36 med de miltalen och så mycket rost! För 20000 kr bör du kunna få en hyffsat fräsch E36 med ca. 20000 mil och knappt någon rost, dock kanske inte en 325i. För 30000 kr ska du kunna hitta en hyffsad 325i.

Men om du ska köpa den så kolla verkligen kamkedjan! På min kusins började den bli dålig redan vid 24000 mil.

10 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
Tack så mycket alla! Nu har man ett humm om hur mycket den är värd iaf. Blir nog inget köp då jag hellre väntar tills det kommer upp någon schysst kärra för 25000kr som funkar bra. Just ja, bilen var även oskattad och obesiktad på ca 2 år.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
15 november 2007
är själv inne på liknande fast coupe och undrar hur jag kan märka om kamkedjan är bytt ?
bilen har gått 26tusen mil och nästan ingen rost

407 Inlägg
15 november 2007
Team-Adolfsson skrev:
är själv inne på liknande fast coupe och undrar hur jag kan märka om kamkedjan är bytt ?
bilen har gått 26tusen mil och nästan ingen rost

Skulle nog råda dig att gå in på www.autopower.se om du har djupare frågor angående BMW. Har själv haft BMW och det finns många som har järnkoll där. Ofta håller kamkedjan längre än bilen men det kan vara värt att kolla upp om någon viss motormodell har haft problem med den...

Skogenracing.com
154 Inlägg
15 november 2007
Losgard skrev:
Jag skulle nog säga att ovanstående svar är för mycket det med.
Mellan 5000 och 10 000 kr.

Var det inte det jag sa å? wink

3 130 Inlägg
15 november 2007
Vill du ha en projektbil och ändå kapa en massa plåt och spackla kjolar kan den vara ett bra utgångsobjekt.

Är motor, drivlina och koppling friskt är det kanske inget dåligt köp.

Men vill du ha en bil i fint skick utan behöva anstränga dig för mycket är det nog enklare att lägga till ett par tusen och köpa ett ex i bättre skick.

Priset kring 10-15 är nog ganska okej, du kan förmodligen få ut de pengarna bara för låda och motor om du inte nämner hur långt de gått tongue

10 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
viccoA skrev:
Vill du ha en projektbil och ändå kapa en massa plåt och spackla kjolar kan den vara ett bra utgångsobjekt.

Är motor, drivlina och koppling friskt är det kanske inget dåligt köp.

Men vill du ha en bil i fint skick utan behöva anstränga dig för mycket är det nog enklare att lägga till ett par tusen och köpa ett ex i bättre skick.

Priset kring 10-15 är nog ganska okej, du kan förmodligen få ut de pengarna bara för låda och motor om du inte nämner hur långt de gått tongue

Exakt, det skulle vara schysst med ett litet projekt. Jag ska eller iaf vill beställa ett kjolpaket, fälgar och lite annan styling.

Motorn kändes frisk(enligt farsan), men kan/ska höra mer med honom hur bilen gick. Jag har ju själv inga större erfarenheter.

Jo, jag skrev i första posten hur långt den hade gått tongue Men lätt och missa lite text, så här är den igen "Den är även privat-importerad från Tyskland och har gått ~36500 mil. Enligt ägaren har den gått längre sträckor(transportbil mellan Tyskland och Sverige)."

Det enda jag är rädd för är att den har gått 36500mil. Har hört lite om att bilarna börjar få problem runt 40000mil. Jag vill ju inte ha något motorras, eller störra problem/kostnader.
Senast redigerat av Paradis (17 november 2007)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 november 2007
jag skulle inte ens vilja köpa den.. men om man va tvungen att sätta ett pris så 5-10 tusen... men leta upp en som e mer fri från rost för runt 20.

EDIT Håll dig borta från den iställe tongue Tror den gjort sitt i tanke på rosten o miltalen. Visst du kan köpa den o göra en total renovering av karos chassie motor o drivlina? för 20-30k tongue men känns lite menlöst eller? Min är till slau.. pm om du e instresserad av klenare modeller me.
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (17 november 2007)

Bmw osv..

study
772 Inlägg
18 november 2007
alltså rost på bagelucka och sådant kan man bort se men detta är för mycket känns det som.
jag skulle ha kört på något annat bättre att lägga ut 10 000kr extra på en fin bil i stället för en som är rostig.

Sök