5678
Sök

Lite frågor ang, en volvo 142 som stått i 7år.

Avstängd
1 266 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
Hallå, tänkte besikta ett skabbigt lik, och leka lite med under en månad wink kan tänka mig att det blir MÅNGA 2or kanske spanska flaggan tillochmed...aja
den har ju stått i 7år, men provade starta den idag..och den startade efter mycket gnidande, men när man häller i vatten så sjunker det inte ner i behållaren hmm varför ? ska man byta olja ? tändstift ? nått ja lär tänka på..så inte skiten skär..och växellådan känns konstig..när man släpper kopplingen så surrar det lite från växellådan..ska det vara så eller ? bromsarna var dåliga med, lär dom luftas eller blir dom bättre om man kör ? ja det var väl det :-] eller en till sak den är planad, men den blöddrar upp till 3000 varv sen drar den som fan, är det för att den är planad för mycket ? sitter en webberförgasare på..tomgången funkar heller inte..lär dra ut chocken 3mm..då finns de tomgång big_smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

435 Inlägg
17 november 2007
prov byta olja i växellåda bakaxel å motorn då den stått länge är nog oljan som nån tjock sörja även oljefiltret kan va tätt. va de på en b20 jag köpte förut.om de inte saknas bromsvätska i behållaren så ska de nog inte behöva luftas(om inte bromsarna kärvar då äre nog änklast å fixa till de). sen skulle jag reckomendera att tvätta rent vattensystemet då de kan va gamal sörja som täppt igen nån slang så den kan bli för varm å börja koka

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 november 2007
du lär ju få smörja upp bromsarna å byta olja å tänd detaljer är ju inte dumt heller  å webern vill nog ha en genomgång åsså

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

21 761 Inlägg
17 november 2007
Ja, när en bil har stått så länge så har det säkert blivit diverse beläggningar lite överallt, håller med oppe_tallbarr om att man bör byta olja och andra vätskor. Att motorn bluddrar kan tex bero på beläggningar inuti förgasaren.

Om det är gammal bensin så får man hälla i ny.

130 Inlägg
17 november 2007
byt allt oljior stift m.m och vrålgasa inte ur den utan låt den gå lungt och sakta nu ett tag och frästa den inte förhårt för de kan ge en delskador som inte syns.. samt att de blir sämre håll barhet och du får högre efekt om du låter den komma i egen takt

Avstängd
1 266 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
Okej tack för alla svaren, ska "serva" den på måndag, ska även lägga upp lite biler på den hehe...den är riktigt ful, men kompis ska få besikta den för jag vågar inte big_smile

Avstängd
1 266 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/?car=70999

Där har ni sköneheten big_smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg