4648
Sök

skrämma fram effekt ur civic 92

JDM
593 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
Tjena jag undrar om ni vet det bästa (minst jobb, minst pengar, messt effekt) sättet att trimma min honda civic 92 15i.

Det är ju en injektionsmotor, finns det då chip eller är den fär gamal för det?
Det finns även väldigt mycket plats i motorutrymmet, finns det något turbokit till min bil och var kan jag köpa det?  Hur funkar det? Är det bara trycka i ett färdigt kitt eller måste jag bygga själv? Måste man konvertera motorn mycket eller räcker det bara med att sätta dit turbon?
Annars om det finns lite smågrejer jag kan göra för att få den piggare.

Det ska vara JDM och bana!

427 Inlägg
19 november 2007
Tja.

Turbokitt finns på http://www.tuningshop.se/aaaa19046.jpg

Det är ett sätt, om du bara sätter på detta och kör kan du inte ladda så mycket om det ska hålla, och bygga en seriös turbo motor på din 1,5 blir inte billigt.

Dessutom kan du inte besiktia med turbo.

Konvertera till b16a går enkelt med färdiga kitt från usa och motor finns att få tag i även i sverige.  Ska ju inte gå att bes med denna heller i din bil men har hört många som klarat det.
-------------------------------------
Det var ju lite större grejor men om du ska ha kvar org motor så se till att luften kommer in bra ( ett bra sportluftfilter )
Sen ett ektraktorgrenrör och sportavgas.
Chipp finns säkert kolla itsfun.nu dom har till min iaf.
Mer saker på akr-preformance.nl

lycka till o det är bara att fråga om du undrar nått ska jag försöka svara smile

JDM
593 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
Aha, jag måste kunna besiktiga bilen, annars så är det ingen vits då detta är min bruksbil.
Men sportluftfilter har jag kollat lite på för att få lite ljud ur motorn. Men köper jag ett special till civic då eller? Var köper jag det isåfall? Även sportavgas.

Det ska vara JDM och bana!

Sök