Sierran startar inte när den är varm?

Lindqvist_
22 november 2007 · 92 Inlägg

Hej.
Körde mkt i helgen me bilen utan probllem men
när jag skulle ut och åka me sierran idag så startade den lätt som vanligt och jag körde och skulle tanka. Stängde av motorn och tankade men sen när ja skulle starta den igen så tände den inte änns till en gång. Jag bogserade hem den och kollade så det kom fram bensin och det gjorde det. Sedan kollade jag fall det var bra gnista osv vidare och det va de också.

Efter det hade jag slut på ideer men tänkte att ja skulle testa en gång till och efter jag malt lite och trampat lite på gasen så gick den igång....... jag stängde av den och det gick att starta igen om man malde lite på tändningen...... Jag lät då den stå på tomgång och bli varm och jag körde lite med den. Sen testade jag och stänga av den igen och då va det samma fel igen? Alltså verka som den inte starta när den är varm? Någon som vet vad det kan vara för fel på bilen?

MVH

TTTTT
23 november 2007 · 945 Inlägg

har ingen aning egentligen...men en teori kan väl va att tomgångspumpen har gett upp.....går den om du håller gas?

blinka blått om du vill rejsa!
Batta
24 november 2007 · 1 353 Inlägg

Är det äldre med förgasarmotor?
för vet att pappa brukar ha sånna problem med sina bilar när han tankat 95 ibland.
kvalitén på soppan är så dålig så soppan förångas av temperaturen innan den når fram..

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
BAE BilstereoNörd
24 november 2007 · 576 Inlägg

Troligtvis är det en tempgivare som gett upp!
Så att motorn tror att den är kall och sprutar in för mycket bränsle "kallstart"..
Ungefär som att dra ut choken fullt på en varm förgasarmotor..
Ta en titt på kablar/kontakter runt givare m.m
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
Ellertz Norrlänning
26 november 2007 · 1 453 Inlägg

Hade exakt samma fel på min gamla audi 100, ja bytte alla givare och skit som gick att byta och jävlades ett år med den, och den var på 2 verkstäder utan att få till den.. Sen bytte ja hallgivaren, smile sen gick den bättre än den nånsin gjort... testa det ! lätt värt ett försök..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang