5853
Sök

Opel Corsa -85 Bråkar i kylan.

1 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Köpte bilen förra vintern och efter att ha stått hela vintern ville den inte gå riktigt på alla cylindrar.. Det var då runt 0 grader ute. Efter några timmars körning och när temperaturen blivit lite bättre så har den gått bra hela sommaren smile

Men nu när vintern är påväg så var jag bortrest två veckor, kom hem, satte på vinterdäck och under den här tiden har den bara stått, nu vill den inte gå på alla cylindrar riktigt igen.

Den går också varmt nu, värmen går nästan upp på rött när jag kör sen går den ner igen.

Sist jag körde med den och hade stannat så rök det ifån motorhuven. Värmen var inte på rött. Jag vet inte vad det var som rök och det såg ut att ha droppat något från den. Olja tror jag eftersom vätskan var svart.

Jag funderar på att göra ett försök att få den att leva och må bra igen:) jag köpte den för 1000 spänn och vill gärna ha kvar den cool

Men jag kan så jävla lite om vad som kan vara fel hmm vad ska jag börja titta på? Eller är det antagligen något allvarligt eftersom jag tror det droppat olja ifrån den...

Jätte tacksam för hjälp! big_smile

Sök