jag funderar på 5 stycken Trojan 80 Ah, ett under huven och fyra bak sedan räcker det troligtvis att dra en 50 mm2 kabel framifrån sedan koppla ihop det bak och dra en 50mm2 till varje slutsteg... men basen spela uppåt kommer nog inte gå bra för min del... jag ska ha basen så nära stolarna fram som möjligt för jag ska köra det svårt att göra inbrott lisom men ändå få grymt ljud...
Låter ju trevligt, ström kan man inte få för mycket av . Polaren och jag har två stycken monoblock som ger ut 2500WRMS vid 1 Ohm enligt specen, kan ju säga att de drar ström . Sitter ett 100Ah batteri under huven och 2 st 185Ah lastbilsbatterier bak, den strömmen behövs verkligen.
Bilen är avställd just nu, vi håller till i ett garage och bygger. Vi har 2 st C-TEK MXS25000 anslutna när vi spelar, det fungerar mycket bra. Men vi har två st 100A generatorer som ska sättas fast, det räcker en bit iaf hoppas vi .
Det är samma grovlek på våran kabel (från motorrummet till skuffen där de andra batterierna sitter) som du har i din bil, 50mm2 alltså. Det fungerar bra, inget märkbart spänningsfall.
Senast redigerat av Drönirettab (26 november 2007)
Nej, det går bra att ha laddarna igång. Om strömmen blir för stor så sjunker laddspänningen, inget annat händer. Det är elektroniska laddare, de jobbar lite annorlunda jämfört med enklare laddare med tex automatsäkring.
okej... men hur blir ljudet om jag har basen framåt och porten också jämfört med bakåt? jag vill helst inte låta basen spela bakåt och det är lite trångt att vända på baslådan och testa sig fram...