2563
Sök

audi 80 når inte arbetstemp och drar på tok för mycket soppa

248 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
hallo, har en audi 80 -91 me förknasarmotor som drar på toook för mycket bensin och som inte når högre temp än typ 60 eller 70 grader på sin höjd vid körning, på tomgång efter en längre tid så går den upp. men inte annars, å bränsleförbruktningen, tjena, 70 liters tank kommer jag ungefär 50 mil med på sin höjd, hjälp någon?

Beredare
561 Inlägg
27 november 2007
JinXr2 skrev:
hallo, har en audi 80 -91 me förgasaremotor som drar toook för mycket bensin och som inte når högre temp än typ 60 eller 70 grader på sin höjd vid körning, på tomgång efter en längre tid så går den upp. men inte annars, å bränsleförbruktningen, tjena, 70 liters tank kommer jag ungefär 50 mil med på sin höjd, hjälp någon?

Det med tempen brukar oftast vara termostaten som är kass.
Sen med bränsleförbrukning kan bero på att bilen kanske behöver en service. Var det längesen??

Mvh Jonas

248 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
jag köpte den fr en månad sedan av en polares bror, den har stått stilla ute i ett helt år pga att den inte startade.. så jag tog hand om den å bytte batteri och kamremm, så starta den, kamremmen hade kuggat på ena hjulet, sen bytte ja olja, oljefilter, tändstift oh gjorde rent luftfiltret, så service har den fått. men är det inte så att den drar mer när den inte är i arbetstemp? har också funderat på termostaten, men va tror du?

Beredare
561 Inlägg
27 november 2007
JinXr2 skrev:
jag köpte den fr en månad sedan av en polares bror, den har stått stilla ute i ett helt år pga att den inte startade.. så jag tog hand om den å bytte batteri och kamremm, så starta den, kamremmen hade kuggat på ena hjulet, sen bytte ja olja, oljefilter, tändstift oh gjorde rent luftfiltret, så service har den fått. men är det inte så att den drar mer när den inte är i arbetstemp? har också funderat på termostaten, men va tror du?

Oki... Då e de inte servicen.... Jo den kan dra mer om den inte fått rätt signaler ifrån termostaten men inte så mkt tycker jag...
Kolla här o se om du hittar ngt: http://www.nordicaudi.com/forum/forum_index.htm
Testa sökfunktionen o se... Hoppas det löser sej..

Mvh Jonas

169 Inlägg
27 november 2007
JinXr2 skrev:

Jo den drar mer om den inte kommer upp i arbetstemp. Låter som ett solklart fall för termostaten. Börja med och byta den och se vad som händer med bränsleförbrukningen. Det är snabbt gjort och kostar inte många kronor. 85kr på biltema och 175kr på mekonomen.

Mvh Mattias

Sök