s60 T5 2005 - är 13 000 mil för mycket?

Traz
28 november 2007 · 576 Inlägg

Bilen ser fräsch ut, har bra utrustning och kostar ca 160 000.
Men den har tydligen varit en tjänstebil och har gått ungefär 13 000 mil. Bilen har full servicebok och säljs från ett företag. Nya sommardäck tillkommer, men vinterdäcken måste man köpa till.

Är 13 000 mil för mycket?

Den har varit till salu sedan slutet av september. Varför tror ni den inte redan är såld?
Kanske för att bara 3 mån garanti tillkommer, och att man måste köpa till 1 års garanti för 5-6 tusen?

Emirio
28 november 2007 · 81 Inlägg

nej det är inte för mycket ! köpte en s40 2,0T för 2-3år sedan hade gått 16 000mil gick SUPERBRA aldrig nått fel på den bara tanka o köra , Lycka till smile

Traz
28 november 2007 · 576 Inlägg

Varför är den inte redan såld tro?

Pikey
28 november 2007 · 2 283 Inlägg

Traz skrev:
Varför är den inte redan såld tro?

Inte en aning...

Men kolla så inte växellådan känns som att veva gröt bara.

R.I.P. Michael Jackson!
Traz
28 november 2007 · 576 Inlägg

Pikey skrev:

Traz skrev:
Varför är den inte redan såld tro?

Inte en aning...

Men kolla så inte växellådan känns som att veva gröt bara.

Skulle du kunna utrycka dig lite tydligare? Hehe, är nybörjare på bilar för tillfället.

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
28 november 2007 · 2 933 Inlägg

Så den inte är lika skrot som min är i V70n big_smile sad
inte kommit upp i 13 000 mil på min än men, dock så är den chippad sen långt innan jag blev ägare så den har nog inte gått snälla mil i Borås sad

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
lanred
28 november 2007 · 555 Inlägg

Om du tänker dig så är det ändå 4000mil om året.  Räknar med att den började rulla tidigt 05.
Det är ändå inte så väldigt mycket tycker jag.. Kör själv 2000mil om året. Hade jag haft ett jobb dubbelt så långt så hade jag kört så långt. Men du får ju bilen mycket billigare än att köpa en lågmilare antar jag..

Kanelbullen
28 november 2007 · 1 722 Inlägg

våran v70 har rullat lite över 12 tusen och V40:n närmar sig 19tusen mil

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
28 november 2007 · 834 Inlägg

Traz skrev:
Bilen ser fräsch ut, har bra utrustning och kostar ca 160 000.
Men den har tydligen varit en tjänstebil och har gått ungefär 13 000 mil. Bilen har full servicebok och säljs från ett företag. Nya sommardäck tillkommer, men vinterdäcken måste man köpa till.

Är 13 000 mil för mycket?

Den har varit till salu sedan slutet av september. Varför tror ni den inte redan är såld?
Kanske för att bara 3 mån garanti tillkommer, och att man måste köpa till 1 års garanti för 5-6 tusen?

Har den gått som tjänstebil är det rätt normalt. ofta mkt långa mil på dom, fara och flänga runt om i landet. men provkör och åk och m-testa den så får du se om den ser bra ut.

Reichte86
28 november 2007 · 509 Inlägg

Dom brukar hålla länge s60! samma med v70! Hittar du ingen lite äldre med samma utrustning med lägre miltal så hittar du nog igen annan i den prisklassen! bilen är ju bara två år gammal!

Hamilton
29 november 2007 · 8 869 Inlägg

Kan ha att göra med att det är just ett företag som haft bilen, tänker närmast på momsreglerna.

Fotograf på tierpidag.se
steifan DR!FTT3KN!K3R
29 november 2007 · 10 427 Inlägg

Kanske är ett par lagomt dyra servicar på gång också.

John87 Stolt Volvoägare
30 november 2007 · 4 913 Inlägg

steifan skrev:
Kanske är ett par lagomt dyra servicar på gång också.

Kamremmen byts nog vid 15-16 tusen mil nånting gissar jag.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Traz
30 november 2007 · 576 Inlägg

John87 skrev:

steifan skrev:
Kanske är ett par lagomt dyra servicar på gång också.

Kamremmen byts nog vid 15-16 tusen mil nånting gissar jag.

Dyrt?


Är 13 600 mil MYCKET överhuvudtagen för en S60 T5?

Mortalis VW-nörd?
30 november 2007 · 4 332 Inlägg

Skulle isf kräva i kontraktet att de slänger på den stora servicen, kamremmen, eftersom de inte har fått sålt bilen på flera månader, sen så bör du ta garantin, fick med de till min bil och det lönade sig, med en ett års garanti så behöver du inte va så orolig över att den e fucked up smile Men provkör å känn så allt känns bra å all el funkar osv, standardgrejerna.

_Norrland_ Bilvårdstekniker
30 november 2007 · 766 Inlägg

Traz skrev:

John87 skrev:

steifan skrev:
Kanske är ett par lagomt dyra servicar på gång också.

Kamremmen byts nog vid 15-16 tusen mil nånting gissar jag.

Dyrt?


Är 13 600 mil MYCKET överhuvudtagen för en S60 T5?

Är svårt att avgöra om det är för "många" mil, beror helt på hur den är skött , men då serviceboken är full så kan du ju vara säker på att den fått regelbundna servicar!
Hur är den ägd tidigare? en och samma person/företag som haft den?

Bästa är ju att provköra den så du kan bygga en uppfattning om den och som nämde tidigare så tycker jag att om du känner dig osäker så åk och M-testa den , då får du en genomgång av bilen och får veta eventuella fel !

MVH Chrille

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang