bes med gps som hastighetsmåtare?!

GOLF_TDI_
8 augusti 2007 · 141 Inlägg

tror mer på gps

Claeson
E30Tompa Rörpulare
8 augusti 2007 · 1 453 Inlägg

nya bilar diffar mellan 3-10 km/h under va hastighets mätarn visar... Den mest nogranna bilen i en undersökningen me ca 100bilar tror ja de va, var en gammal pv som va exakt... Tror ja läste detta i metro i början av sommarn!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E61 m5 (2007)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
pimpad740
9 augusti 2007 · 812 Inlägg

ja cykel dator går ju..   jävliga är att m90 lådan har ju inget waier uttag kommer från en 940 och nyare volvo har ju elektrist mätare i bak axeln..

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
silverbird
9 augusti 2007 · 666 Inlägg

Frozen1985 skrev:
hmm det beror oxå på om man bytar fälgar och dyligt oxå, större fälgar = hastighetsmätaren visar fel i bilen. dvs samma med mindre fälgar oxå. original däck + fälgar bör det stämma till åtminståne 98-99% på hastighetsmätaren.

NÄ det gör det inte... brossans s60 har orginal dimension på däck på orginal fälg... där diffar det 10 på mätaren å riktig fart... så är det på nästan alla bilar

CoSmoZ 2lateuloose
10 augusti 2007 · 543 Inlägg

jag tog bort min hastighetsmätare & stoppade in en 5" autometer varvräknare i dess plats!..
& NEJ det var inte populärt på besiktningen! .. inte ens mina ord hjälpte " alltså vid 4000 varv kör jag i 90 du vet"

Blev förbannad & åkte hem, lackade över min mätare helt svart! borrade ur hål för 50km, 70km, & 90km & lade nån florusent papper bakom & testade igen..!! nu funkade det! hmm

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Ullberg
10 augusti 2007 · 154 Inlägg

Har för mej att jag hört att det är en eu-regel att bilens hastighetsmätare får max skilja på 10km/h, alltså minus, jag körde med 15" förut å enligt gps:en så skiljde det då 8km/h men nu när jag har 17" så går den 6km/h för sakta!

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...
evilaudio
10 augusti 2007 · 16 195 Inlägg

GPS e inte godkänt som hastghetsmätare.

besikta Chevan för inte så länge sen å har GPS i bilen å ingen vanligt hastighetsmätare å de blev nerslag.. däremot om du kan bevisa att du har speedpuls från bilen som går in i gpsn så e de godkänt.

en vanlig cykeldator e däremot godkänt.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Streethawk Billjuds Wannabe
10 augusti 2007 · 1 771 Inlägg

Gps är inte godkänd som hastighets mätare och när vi ändå är inne på chevor och hastighets mätare, Bel Air'en som står i garaget har en mp/h mätare och stämmer inte för 5 öre, när mätarn visar 110 så går det i 90, ändå så går bilen konstigt nog igenom besiktningen.

Senast redigerat av Absolut_Audi (10 augusti 2007)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
SvineT
30 november 2007 · 66 Inlägg

Ja vet säkert att man får INTE ha en gps som hastighetsmätare.. har pratat med sbp och frågat pga mitt eget bygge och dom har sagt att ingen gps är tillåtet, men en mätare typ cykeldator är i vissa fal tillåtet.
/svinet

Jollejas
30 november 2007 · 99 Inlägg

Nej gps räknas inte som hastighetsmätare på bes..

PS. GPSen visar ju mer exakt än hasighetsmätaren i bilen, kvittar om man provat flera bilar!!

Eller tvärtom!
LazerHawke
30 november 2007 · 1 268 Inlägg

stod inte för så länge sen i tidningen att det är glädjekilometer man ser på mätarn i bilen i själva verkligheten kör man långsammare än mätaren visar

DaAddez Volvofreak
30 november 2007 · 356 Inlägg

japp  jämför jag min gps med mästare.. så måste jag hålla 96 på mätaren för att köra i 90 enligt Gps..

// Andreas
S40N T5-04
evilaudio
30 november 2007 · 16 195 Inlägg

GPS e inte godkänt, de måste va mekaniskt elle me speedpuls.. fick nerslag på chevellen för vi inte hade mätare, har ju gps i bilen men de va INTE godkänt.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang