Hej har bara en fråga vart jag ska sätta dumpventilen? Har sett att vissa har den på tryckröret precis efter turbon och en del på tryckröret innan insuget? vart uppfyller den sin funktion bäst?
montera den på tryckröret på insugs sidan om intercolern
? menar du tryckröret som går mellan IC och gasspjället eller menar du tryckröret som går mellan turbon och IC? du får gärna förklara så man förstår vilken du menar.
945turbo_ skrev:
Okej. En del säger att jag ska sätta den så nära efter turbon som möjligt? Har precis köpt bilen o är inte så haj på turbobilar som märks:P
det måste ju vara bättre att sätta den så nära spjället som möjligt för det är ju där det tar stopp när man stänger spjället. Vilka säger det? inga som jag känner säger det eller har det så på sina bilar iallafall.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Beror på om den är en öppen eller återcirkulerande. Är den återcirkulerande så är de ju bättre där de är som kortast avstånd mellan tryckrör och inloppsrör till turbon. Men du har ju LMM så öppen är inte så bra men ska du ha öppen så skulle jag inte sätta den för nära spjällhuser. Mitt i mellan ic och spjällhuset är nog lämpligt.