5815
Sök

2 st 18" basar i en jetta??

Noiseprojekt
29 november 2007
MrCalle skrev:
Drönirettab skrev:
MrCalle skrev:
VArt stämmer du av dem då? -35Hz?

Jo. Med 220 liter (netto) för båda basarna så har jag räknat på 40 Hz, då blir rören ca 44cm.

Du har ju byggt betydligt mer än jag, låter de där förslagen vettigt?

Blir att bygga lite i Helgen då!

Vet ju hur 10 / 12 & 15 " spelar när man inte gör db lådor utan rena HiFi lådor och där är det redan våta drömar:D
Ska bli kul att se vad denna kan göra;)

Vad kör du i Passaten?
Du kan ju härja till nästa gång du ska till Pierre så kan man ju komma förbi och provlyssna lite!

Team Autohifi!
865 Inlägg
29 november 2007
Noiseprojekt skrev:
MrCalle skrev:
Drönirettab skrev:

Jo. Med 220 liter (netto) för båda basarna så har jag räknat på 40 Hz, då blir rören ca 44cm.

Blir att bygga lite i Helgen då!

Vet ju hur 10 / 12 & 15 " spelar när man inte gör db lådor utan rena HiFi lådor och där är det redan våta drömar:D
Ska bli kul att se vad denna kan göra;)

Vad kör du i Passaten?
Du kan ju härja till nästa gång du ska till Pierre så kan man ju komma förbi och provlyssna lite!

Jag har nya basar nästan varje vecka.... big_smile Vi har ju endel basar i vårt sortiment och det är en nödvändighet att testa alla i olika lådor och kombinationer.

Men det som jag tycker bäst om i dags läget är RE Audio!
Just nu kör jag 2st RE Audio RE12or i våra slutna baslådor som jag matar med 1st US Amps Ax600DE och de spelar ruggit bra för de pengarna.
Fram sitter det just nu RE Audio RE 6.5 comp kitt med ett US Amps AX 600 TU rörhybridslutsteg.

Jag kan PM:a dig när jag ska till Motala nästa gång så ska du få se lite roliga saker;)
Skulle tro att det blir nästa vecka om inte något allt för oförutsett inträffar!

Noiseprojekt
29 november 2007
Calle, okej det låter bra det!
Ser jag fram emot!

2 911 Inlägg
30 november 2007
Jag som gillar att testa grejjer kan väl inflika med att Re´s SX-serie är lite som DD, fast liiite mer gung-bas, svårt att förklara med SX går att tukta nå grönjäkligt och ändå har den lite hemmabio-bas-stuk utan att tappa rappheten.

Kan väl inflika med att om någon vill lyssna på SX-serien i västernorrland så är de bara o hojta till.
Senast redigerat av Decibel (30 november 2007)

2 911 Inlägg
30 november 2007
Drönirettab skrev:
MrCalle skrev:

RE ska stämmas av låååååågt, ju lägre, desto roligare. Själv kör jag en XXX 15 i 30hz, 170 liter.

Team Autohifi!
865 Inlägg
30 november 2007
Drönirettab skrev:
MrCalle skrev:

Kom hem från resa nu och fick provlyssna på SX18 i din låda nu, dock inte i bil men till hemma Bio system med lite effekt på & den lådan spelade RIKTIGT BRA måste jag säga!
Du verkar ha anlag till att räkna ut lådor!

Blir på Söndag som jag plockar in den i en Bil och ser om det blir lika bra där?
Men det bådar gott måste jag säga!

Team Autohifi!
865 Inlägg
30 november 2007
Decibel skrev:
Drönirettab skrev:
MrCalle skrev:

RE ska stämmas av låååååågt, ju lägre, desto roligare. Själv kör jag en XXX 15 i 30hz, 170 liter.

Hehehe ben knäckar bas:D
Jo det är så.... RE Audio´s basar är till för att spelas med och då gärna musik, de skiljer på db & Hifi trots att Hifi basarna spelar riktigt högt de med.

Får se vad du tycker om den "lilla" SX 18"aren sen på Tisdag då;)

tokfrans
982 Inlägg
1 december 2007
vad kommer det på tisdag.. jo 2st SX 18 till mig.. ojojj...

f.d. Robospine
208 Inlägg
1 december 2007
..jag skulle vilja se lite bilder på sx 18 monterade i bil när det är möjligt smile
så svårt att tänka sig när det bara är en svävande bas på bild.

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd

f.d. Robospine
208 Inlägg
1 december 2007
__AleXx_ skrev:
på tal om två 18"are wink

http://www.youtube.com/watch?v=p7wVhaWt … re=related

finns massor filmer från denna bil wink

haha, galet.

..eller hur fan var det nu igen?