4961
Sök

Byte Av frostplugg. BMW e36 *AKUT*

342 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Hej!

Har en bmw 325 92:a e36:a.
Och måste byta mittersta frostpluggen, som sitter under grenröret.
Har försökt få bort den men det gick inte så får montera bort grenröret.

Jag undrar om ni vet om en motorvärmare får plats i det mittersta hålet när man får på grenröret? ska ju egentligen sitta på utaget längst fram, går det överhuvud taget att sätta den i mitten.

Annars får jag byta frostplugg då det är hål i den som sitter där, vet någon vad det ska va för plugg, storlek å så? samt hur man monterar en sådan, slår man bara in den eller? ska man använda något typ packningslim eller nått?

Nått annat man ska tänka på när man tar bort grenrör å så?

Jätte tacksam för svar då jag måste fixa det här imon!!

945 Inlägg
6 december 2007
vanten06 skrev:
Hej!

Har en bmw 325 92:a e36:a.
Och måste byta mittersta frostpluggen, som sitter under grenröret.
Har försökt få bort den men det gick inte så får montera bort grenröret.

Jag undrar om ni vet om en motorvärmare får plats i det mittersta hålet när man får på grenröret? ska ju egentligen sitta på utaget längst fram, går det överhuvud taget att sätta den i mitten.

Annars får jag byta frostplugg då det är hål i den som sitter där, vet någon vad det ska va för plugg, storlek å så? samt hur man monterar en sådan, slår man bara in den eller? ska man använda något typ packningslim eller nått?

Nått annat man ska tänka på när man tar bort grenrör å så?

Jätte tacksam för svar då jag måste fixa det här imon!!

När jag byter frostpluggar så brukar jag ta en hylsa som passar precis i pluggen å klappa dit den. se till att den går i helt rakt annars så kan du få probs med tätheten. det brukar finnas ett säte i botten på hålet där pluggen ska sitta, bara att knacka i den till den bottnar.
Finns det inget säte så får du gå på känn smile. Visst kan du dra på typ MR gasket om du vill!

blinka blått om du vill rejsa!

Sök