850 r knackar

peter850r
8 december 2007 · 40 Inlägg

hallå har skrivit innan om en 850 r som tickar, knackar eller vad man nu ska kalla de prova byta olja funkade inte då bytade hela toppen och ljudet finns kvar är de vanligt att vev lager går på dom bilen går med steg 4 om de kan göra något obs de e inte alltid de tickar knackar även om den står på tomgång värkar dock som de kommer mer vid vänster sväng

turbodeath
8 december 2007 · 2 452 Inlägg

vevlager kan komma...låter det bara lite vid gaspådrag eller låter det hela tiden?

döden kommer tillbaka
peter850r
8 december 2007 · 40 Inlägg

blir inte riktigt klok på de men står jag stilla så följer de ned varvet upp obs glömde säga de e nog krftigare ljud vid varm motor harändon rullat 22 000 mil  tack

Senast redigerat av peter850r (8 december 2007)

edineN
8 december 2007 · 83 Inlägg

lägger min röst på vevlager, samma grejj med min 200a, knackade mer vid varmare motor, och inte alltid det knackade, när vi sen öppnade motorn och kolla så hade vevaxeln blivit uppäten..

Marlboroman
8 december 2007 · 8 229 Inlägg

Det står att du bytt topp, men inget om att du bytt / tvättat lyftarna. Det är ju fullt möjligt att lyftarna i den "nya" toppen va minst lika dåliga. Vilket i tur kan innebära att du bytt topp i onödan när det hade räckt med nya lyftare.

Ram eller vevlager brukar ge ett markant dovt mera dunkande ljud.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
peter850r
8 december 2007 · 40 Inlägg

Marlboroman skrev:
Det står att du bytt topp, men inget om att du bytt / tvättat lyftarna. Det är ju fullt möjligt att lyftarna i den "nya" toppen va minst lika dåliga. Vilket i tur kan innebära att du bytt topp i onödan när det hade räckt med nya lyftare.

Ram eller vevlager brukar ge ett markant dovt mera dunkande ljud.

lyssnade på toppen innan den plockades av var inte ett enda miss ljud då är trött på den nu kan inte vara vatten pump starta den precis inte ett ljud men nu är den kall men de låter öven om man inte belastar motorn

peter850r
8 december 2007 · 40 Inlägg

edineN skrev:
lägger min röst på vevlager, samma grejj med min 200a, knackade mer vid varmare motor, och inte alltid det knackade, när vi sen öppnade motorn och kolla så hade vevaxeln blivit uppäten..

ok får väl prova de var på volvo men dom kunde inte säga vad de var tack

Lenholm
9 december 2007 · 101 Inlägg

Kan ju vara en lyftare till nån ventil kanske, hade de på en av mina bilar och de lät ungefär som du beskriver.......

Racso Dr Snuggles
9 december 2007 · 956 Inlägg

Grenrörspackning ? Tickar satan om den e kass, iaf på en gammal 740 eller nåt wink

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang