2232
Sök

Biltemas slutsteg..Ja,kanske eller nej nej nej

2 600 Inlägg
3 december 2007
loffe007 skrev:
klimpan skrev:
rms watten på mutanat steget ? det är 80 watt brygga du den så få du ut 120 watt hadde jag för mig=) den driver min låda på 200 watt rms så den orka nog driva din me. men det finns ju andra steg me där på den sidan men det va det mest billigaste prisväda steget där som jag vet om du inte köper ett dyrare då tongue  men  för mig så räker det och blir över smile

tycker du utalar dig med alldeles för mycket säkerhet för att nyss inte haft nån koll alls..

Ditt steg bryggat klarar alltså 280w vid 4ohm och 320w vid 2ohm.

detta är vad jag tolkade av netonnets hemsida letade inte upp datablad.

bero på va du mennar me inte ha nån koll alls. jag sa bara att jag ha detta steget och vet hur det fungera för mig. sen om man inte redigt vet hur man få bort ett oljud det är en annan sak tycker jag. och det me att jagb landade i hop delningsfiltert det kan ju hända vem som. jag gav bara tips på nått som jag vet hur det fungera!

gör som jag kör gubba racer=)

514 Inlägg
3 december 2007
Skall nämnas att allt är inte skit på biltema! Jag har oxå vart väldigt anti biltema.. Men var där för några dagar sedan och skulle handla lite småprylar, så som slippapper osv och såg då att märket på slippappret de säljer är Mirka vilket är ett märke som riktigt seriösa lackare och försäljare av sådant säljer. Så biltema har alla fall en bra produkt big_smile

old volkswagens never die they just get lower

16 197 Inlägg
3 december 2007
biltema har haft mirka papper så länge ja vet iaf..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
3 december 2007
tror biltemas steg funkar bra me tanke på va de kostar.. man måste ju ALLTID se till priset..

514 Inlägg
3 december 2007
evilaudio skrev:
biltema har haft mirka papper så länge ja vet iaf..

Då vet vi det wink
Senast redigerat av Ormfn (3 december 2007)

old volkswagens never die they just get lower

945 Inlägg
3 december 2007
loffe007 skrev:
TTTTT skrev:
biltemas prylar är skit skit skit...jag skulle inte ens köpa ett skohorn i den butiken......tänkt logiskt...du får vad du betalar för....

Jo i den butiken får man vad man betalar för, i många andra får man jävligt mycke mindre än man betalar för. jämför man två produkter av samma pris så sätterj ag mina pengar på att biltemas är bättre. bra? ne men man kna juh inte jämföra med en grejj som kostar 5ggr mer nån annanstans.

vi lever i en fri värld... jag bara sa att JAG inte skulle handla nåt där......senast i somras var jag på biltema i uppsala för att köpa ett torkarblad till min bakruta...det regnade som satan o gummit hade givit upp.......fan bladet låg ju inte ens an mot rutan ordentligt......vid björklinge hade jag ruttnat....köpte ett nytt blad på macken där....biltema bladet gick i soptunnan....ja helt rätt, på biltema för du vad du betalar för.....26 bucks tror jag bladet kostade och det funkade för 26 kronor åxå

blinka blått om du vill rejsa!

956 Inlägg
3 december 2007
Aja jag får se. Men biltema säljer ocskå bra märke på el prylar, pappa köpte något där, kostar typ 40, samma märke på järnhandeln tog de 110 spänn, lite skillnad!tongue

Fire And Silk
2 254 Inlägg
4 december 2007
en smart sak kan ju vara att inte köpa den biligaste produkten av just den varan du ska ha ex, köp en uppsättning torkar blad för runt 80-100kr då funkar de iallafall...finns mycket bra saker på biltema men än det finns dåliga iaf...hade själv ett steg där ifrån och det drev min 10´´ bas från GAS utan problem smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

94 Inlägg
9 december 2007
Jag hade inte köpt biltema-steg för jag kopplade upp ett på två pioneer basar på 200 w vardera. Bryggade två kanaler till varje bas. När båda basarna spelade lät dem skit men kopplade jag bort en bas och bara spelade med en utav dem på två bryggade kanaler och lät de andra två kanalerna vara frånkopplade så spelade en bas bättre än båda tillsammans.

Är ingen elektronikexpert men jag tkr inte biltema håller dem siffrorna dem utlovar.
Steget skulle ge ut 2 x 200 w rms bryggat.

16 197 Inlägg
9 december 2007
Svampfest skrev:
Jag hade inte köpt biltema-steg för jag kopplade upp ett på två pioneer basar på 200 w vardera. Bryggade två kanaler till varje bas. När båda basarna spelade lät dem skit men kopplade jag bort en bas och bara spelade med en utav dem på två bryggade kanaler och lät de andra två kanalerna vara frånkopplade så spelade en bas bättre än båda tillsammans.

Är ingen elektronikexpert men jag tkr inte biltema håller dem siffrorna dem utlovar.
Steget skulle ge ut 2 x 200 w rms bryggat.

vilket 4-kanals steg va de då?? dom nya elle+

94 Inlägg
9 december 2007
Det minns jag inte. Var ju två år sedan jag installerade det och det var åt en kompis men jag läste manualen och det utlovades 2x200 w rms.

16 197 Inlägg
9 december 2007
Svampfest skrev:
Det minns jag inte. Var ju två år sedan jag installerade det och det var åt en kompis men jag läste manualen och det utlovades 2x200 w rms.

ja har nämligen byggt me både biltemas basar å steg dom hade för typ 2 år sen å de funka skit bra..

Sök