Tjo! hade tänkt slänga i ett öppet filter i min 850 GLT från -95 men behöver lite tips då jag är lite osäker Typ vart man kan införskaffa sig filter samt hur jag ska bära mig åt?
Luftfilters burken måste bort för filtret ska monteras på luftmängdsmätaren (cylinder formad sak med en signal kontakt på sig) mät även diametern på lmm så att du får rätt filter (så den passar bra på luftmängdsmätaren)
Tjo! hade tänkt slänga i ett öppet filter i min 850 GLT från -95 men behöver lite tips då jag är lite osäker Typ vart man kan införskaffa sig filter samt hur jag ska bära mig åt?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Iofs så är inte öppetluftfilter alltid bra om man inte slår upp en vägg som avskiljer den ifrån motorn och gör så den får bra med luft... -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
Har börjat kolla lite på bilar, och fastnat för 850 GLT som ja ska sätta i sportluftfilter o sånt i! Men är de nån spec anslutning på mm som är olika från bil till bil, isf hur stor e anslutningen på en Volvo 850 GLT?
Vore gött om ja fick svar
------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Menar du anslutningen till lmm? den är väl som en vanlig volvo ,luftfiltret passar oftast bara rakt på vet iofs inte hur stor lmm är på volvo -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.