3132
Sök

Öppet luftfilter volvo 850

32 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Tjo!
hade tänkt slänga i ett öppet filter i min 850 GLT från -95 men behöver lite tips
då jag är lite osäker tongue
Typ vart man kan införskaffa sig filter samt hur jag ska bära mig åt? smile

948 Inlägg
5 december 2007
http://www.kgtrimning.com/ klicka på sportfilter ser du en liten bild på hur det ser ut
www.bsrab.se
http://www.motorshop.nu/bmc/index.asp
mekonomen ska ha öppetfilter med iallaf i butiken i karlstad borde finnas nått mer stans (JR filter)

Luftfilters burken måste bort för filtret ska monteras på luftmängdsmätaren (cylinder formad sak med en signal kontakt på sig) mät även diametern på lmm så att du får rätt filter (så den passar bra på luftmängdsmätaren)

här ser du en bild (dock på en t5:a) http://www.garaget.org/?car=29394&image=367932
Senast redigerat av TobbeTT (5 december 2007)

Rapidoz
688 Inlägg
10 december 2007
T5R_ skrev:
Tjo!
hade tänkt slänga i ett öppet filter i min 850 GLT från -95 men behöver lite tips
då jag är lite osäker tongue
Typ vart man kan införskaffa sig filter samt hur jag ska bära mig åt? smile

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iofs så är inte öppetluftfilter alltid bra om man inte slår upp en vägg som avskiljer den ifrån
motorn och gör så den får bra med luft...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Rapidoz
688 Inlägg
10 december 2007
betor skrev:
Ursäkta om ja lånar tråden lite!

Har börjat kolla lite på bilar, och fastnat för 850 GLT som ja ska sätta i sportluftfilter o sånt i! Men är de nån spec anslutning på mm som är olika från bil till bil, isf hur stor e anslutningen på en Volvo 850 GLT?

Vore gött om ja fick svar big_smile

Menar du anslutningen till lmm?
den är väl som en vanlig volvo ,luftfiltret passar oftast bara rakt på smile
vet iofs inte hur stor lmm är på volvo hmm

Rapidoz
688 Inlägg
10 december 2007
hehe vet inget som förkortas med mm där du pillar nu men är det inte luftmassemätaren (lmm) du pratar om nu lr?

Rapidoz
688 Inlägg
10 december 2007
betor skrev:
940turboplus skrev:
hehe vet inget som förkortas med mm där du pillar nu men är det inte luftmassemätaren (lmm) du pratar om nu lr?

Men filtret måste väl ha nån speciell anslutning eller? ne fan ja vet inte hur ja skriva lägger ner de!

filtret passar nästan alltid rakt på
mitt filter är lite förstor och använde på bara en slangklämma
som trycker fast den i luftmassemätaren...

645 Inlägg
10 december 2007
940turboplus skrev:
betor skrev:
940turboplus skrev:

Men filtret måste väl ha nån speciell anslutning eller? ne fan ja vet inte hur ja skriva lägger ner de!

filtret passar nästan alltid rakt på
mitt filter är lite förstor och använde på bara en slangklämma
som trycker fast den i luftmassemätaren...

Han undrade över hur många millimeter diametern är på luftmassemätaren så han vet vilken storlek på luftfiltrets anslutning ska vara.
Senast redigerat av zajja (10 december 2007)

//Marcus Saari

Rapidoz
688 Inlägg
10 december 2007
jag har verkligen ingen aning om vad dom kan vara orginal 2.25"?

IT-Tekniker
376 Inlägg
11 december 2007
De flesta passar, är väl runt 70 mm eller nåt sånt..

skaffa en lmm från en turbo eller x70 eller nåt bara.

Sök