3921
Sök

går fjärrkontrollen igenom plexi glas?

296 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
#1
hej.

har min sterio i handsfacket, när jag har startat sterion så vill jag ha handsfacket stängt.

tyvärr så fungerar inte fjärrkontrollen då(vanlig kontroll, ingen med radio vågor) vilket är drygt, vill ju ha handsfacket stängt.

så min fundering är om det fungerar om jag sågar håll i facket å lägger dit en plexiglas skiva så att man ser sterion? tror ni att fjärrkontrollen funkar då?'

tack i förhand!


Darth Vader
1 644 Inlägg
11 december 2007
#2
Det bör den göra, testa att hålla en plexiglasskiva framför stereon, bästa sättet

Braaaaap?

6 851 Inlägg
11 december 2007
#3
testa att sätt en "plexi" skiva framför bara innan, eller testa genom rutan..
Senast redigerat av TT-Avant (11 december 2007)


296 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
#4
okej:P blir till att skaffa en sån då:P


654 Inlägg
11 december 2007
#5
Det bör fungera eftersom de flesta fjärrkontrollerna använder IR-ljus, och ljus kan som bekant färdas genom plexiglas.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
11 december 2007
#6
Kolla db drag, är inte många som sitter i (även att de finns) och de flesta använder ju fjärrkontroll eller har HU:n utanför bilen...


1 634 Inlägg
11 december 2007
#7
Precis. Funkar ju genom bilruta, så varför inte genom plexi wink

Numera Saab 9-5 Aero -00

JDM
593 Inlägg
12 december 2007
#8
går fjärrkontrollen igenom plexi glas?: Tja kanske om du kastar riktigt hårt tongue

Nä men ja det tror jag, men då måste du sikta igenom rutan.

Det ska vara JDM och bana!


Sök