4458
Sök

Saab 9-5 Trim riskabelt?

1 131 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
Funderar på att köpa 9-5 men undrar lite.

Steg 1 på en Saab 9-5 2,3t (sedan) hur mkt gör det?

Riskabelt? Pajjar skiten efter ett tag?

Klen utan?
Stor skillnad?

0-100 orginal?
0-100 med steg 1?

Moderator+
1 081 Inlägg
13 december 2007
Steg1 till en 2.3t (170 eller 185hk) är som dag och natt mot orginal.

Blir en helt ny bil smile Inte direkt slitsamt för något heller men givetvis mer än orginal. Sedan beror ju allt på hur man kör också. Jag kör steg1 från Nordic Uhr i min 9-5a, jättenöjd. Dock gillade inte min koppling uppgraderingen så den har jag bytt till Aero-dito, fast min bil hade å andra sidan gått 23 000 mil när steg1 åkte i så tror inte mitt trim var direkt avgörande, kopplingen skulle nog säkert gett sig inom en snar framtid iaf.

Vad bilen gör 0-100 på med steg1 har jag dock ingen aning om. Inte intressesant heller... Huvudsaken är att bilens upplevs som SJUKT mycket piggare. Efter att kört med steg1 nu ett bra tag är en orginal 170hk RIKTIGT jävla trött.

Vad i effektväg du blir lovad varierar mycket mellan olika företag. Mitt från nordic ska ge 220hk/320nm enligt nordic mot 170/280 orginal... Hur det stämmer i verkligheten vet jag dock inte, men jag är rätt så säker på att det MINST är såpass i bilen nu.

Här en halvdålig mätarfilm på min med steg1
[video]http://www.garaget.org/video/try4y08sazkc[/video]

Vem jag?

2 230 Inlägg
13 december 2007
allt du gör med motorn gör så att den kan gå sönder. men den kan ju gå sönder ändå så spela roll.. vist klart det kanske sliter lite mera men inte direkt märkbart.
å klen utan tror jag knappast den är tillräkligt för en familje räcer iaf.
å du kommer säket känna skillnad på det.
0-100 tiderna kanske skiljer par sekuder som max.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

285 Inlägg
13 december 2007
det är bara att kolla på
www.speedparts.se
www.nordicuhr.se
www.maptune.se
all trim sliter väll på sitt sätt men steg1 är juh typ bara programvara och luftfilter har jag för mig, och det skadar juh ingen=)

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!

2 164 Inlägg
13 december 2007
Köper du från en bra saab trim leverantör ska du inte va orolig.
Men hör med dom först men jag själv rekomenderar nordic eller maptun före alla andra.

MVH

F

Sök