4119
Sök

konstig el fel!

346 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
#1
Jag har en V40 2,0 SE -97:a och har ett konstigt el fel...

i instrument huset har lampan precis bakom bensin mätaren slocknat.. men efter att ha kör bilen varm så går den på igen... jag har kolla efter glapp o hitta inget...

det e bara när det är kalt ut (nystartad) den inte lyser... såfort den blir varm lyser den igen.. :S vart kan felet ligga?

Elektriker/Montör
534 Inlägg
14 december 2007
#2
Kan det inte vara en säkring eller liknande som är dålig.. Eller ett relä men då borde det ta mer än bara den lampan... Kan var någon anslutning bakom mätarn som är kass med. Som blir "bra" när den är varm???
Det hae jag kollat iaf...

MVH//Robbin
Senast redigerat av Robbin_V90 (14 december 2007)

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

346 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
#3
Robbin_V90 skrev:
Kan det inte vara en säkring eller liknande som är dålig.. Eller ett relä men då borde det ta mer än bara den lampan... Kan var någon anslutning bakom mätarn som är kass med. Som blir "bra" när den är varm???
Det hae jag kollat iaf...

MVH//Robbin

är det lätt att skruva loss mätaren, om man aldrig har gjort det förr ?
Senast redigerat av nabil_akhlaque (14 december 2007)

Elektriker/Montör
534 Inlägg
14 december 2007
#4
Skulle tippa på att det är 8-10 skruvar att lossa.. Är det iaf i 850 och dom skiljer väl sig inte så mycket..
Sitter en skruv i varje luftintag i panelen och två ovanför mätarn. Sen plockar du ut hela "locket" och släpper två "spännen" så är matarn loss.. Vet som sagt inte om det är samma på V40 som på 850, men jag tror det.. Sen är det bara att börja felsöka....smile
Hoppas det löser sig..

MVH

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??


Sök