3245
Sök

Skit-Elgiganten...

2 079 Inlägg
13 december 2007
Audikrille skrev:
Jag hade problem med daton. Blev många turer, men det blev en ny dator till slut. Fick bra service trotts allt krångel. smile

exakt samma sak har hände mig, men fick ny dator och är nöjd med bemötandet.

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

4 299 Inlägg
13 december 2007
Hur trevlig var du då när du kom dit??? Hur dom bemöter dig spelar ofta roll på vilket sätt som du bemöter dom.

Hur irreterad man än är så får man tänka på att ta de lungt. Får då blir servicen helt annorlunda.

Muttley
13 december 2007
Rallyhalle skrev:
Hur trevlig var du då när du kom dit??? Hur dom bemöter dig spelar ofta roll på vilket sätt som du bemöter dom.

Hur irreterad man än är så får man tänka på att ta de lungt. Får då blir servicen helt annorlunda.

inte sant i alla lägen. har haft en del tvister med de dära elkedjorna. och inte bara jag utan mina syskon med.!
tycker att elgiganten här suger pga att de kan inte något, de som jag har fått iallafall.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 december 2007
firefreak skrev:
Thorssa skrev:
Braaa tråd när du inte skriver vad problemet är!

Det är ju ingen av er här som kan göra nått åt det ändå så en sån här tråd är ju till för att avreagera sig.

och avreagera sig kan man göra via bloggen....

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Miklen
13 december 2007
Ja allså alla har väl haft sina turer.. Jag me min gps.. antennen la av..

Jag lämnade in den.. Fick en lånegps (detta tyckte ja va en bra grej).
Jag får tillbaka gps'en.. Han säger att den har varit på "service" och den har blivit uppdaterad och återställd blabla...

Det tar ungefär kanske några sekunder innan jag inser att "fanskapet" a.k.a "stackarn som bara gör sitt jobb" står å ljuger rakt i ansiktet på mig men ja tänker aja.

Ja startar upp den och se där.. Min gamla startbild på min bild ligger där.. Inte trodde jag att garmin hade tillgång till den.! Och ALLA inställningar e kvar.. kameror, POI's osv osv osv. Så den är absolut inte återställd.

Sen kollar jag lite snabbt versionen av programvaran.. det var versionen tidigare än den senare som JAG redan hade uppgraderat den med. Nåväl gps'en funkade fortfarande inte och jag fattade direkt att dom hade gjort ett jota me den å hoppades men magiskt skulle fungera igen..ICKE..

Så det blev att åka tillbaka..denna gången tog ja lastbilen å ställde mig rakt tvärs över ingången . Jag vart måttligt irriterad men ändå trevlig när ja frågade varför dom hade ljugit för mig (jag visste ju ändå att stackarn utan vetskap bakom disken inte visste nåt) han vart bara tyst och sa att dom får väl skicka iväg den.

Döm till min ringa förvåning när han kollade i datorn och konstaterade att den inte alls hade varit ivägskickad utan bara funktionskontrollerad och godkänd.. Nåväl han tog gps'en å gick ut en stund.. där stog han å sikta den mot stjärnorna i 5 minuter.. Sen kom han in och konstatera att den faktiskt inte fungerade..

Jag fick återigen samma kassa lånegps (återigen en bra gest) och gick därifrån.. Sen gick det ungefär 9 dagar så fick ja en helt ny utbytesenhet från Garmin.. Fallet löst.. Har inte handlat där sen dess.. Just på grund av den första hanteringen..

Ja tror dock detta fallet är vanligt hos alla större köpställen..dom försöker en fuling..går inte det så tar dom smällen..När det inte är uppenbara fel allså.

4 299 Inlägg
13 december 2007
tkd_rille skrev:
Rallyhalle skrev:

inte sant i alla lägen. har haft en del tvister med de dära elkedjorna. och inte bara jag utan mina syskon med.!
tycker att elgiganten här suger pga att de kan inte något, de som jag har fått iallafall.

Nää, de e klart. Ibalnd har man otur å får snacka me en riktig tjur-kärring. Har oxå råkat ut för de hmm

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
13 december 2007
Rallyhalle skrev:
tkd_rille skrev:
Rallyhalle skrev:

Nää, de e klart. Ibalnd har man otur å får snacka me en riktig tjur-kärring. Har oxå råkat ut för de hmm

bara att be om att få snacka me nån annan då? tongue
haha.. ne men ja vet va ni menar.. hänt mig med..

och det är så jäkla roligt många gånger när man verkligen hör på dem att de står och ljuger och pratar massa strunt de själva inte får ihop och förstår...

Tidsoptimist
184 Inlägg
13 december 2007
Helt seriöst, varför bryr ni er så galet mycket om denhär tråden? Ett bilcommunity, där det är fordonen som ligger i fokus. Nån snubbe som är förbannad på en hemelektronikkedja utan att ens motivera varför.

Jag försöker iaf...

Skaune
13 december 2007
nooky skrev:
Helt seriöst, varför bryr ni er så galet mycket om denhär tråden? Ett bilcommunity, där det är fordonen som ligger i fokus. Nån snubbe som är förbannad på en hemelektronikkedja utan att ens motivera varför.

Helt seriöst själv då, du e inne på en offtopic del, här disskuteras allt som inte har med fordon o göra....

Thorssa
13 december 2007
firefreak skrev:
Thorssa skrev:

Det är ju ingen av er här som kan göra nått åt det ändå så en sån här tråd är ju till för att avreagera sig.

Som många redan skrivit, skriv ett blogginlägg då! Om det nu är så att de faktiskt gjort något fel så vore det väl en tanke att skriva vad de har gjort så att vi andra slipper gå på samma nit? Eller var det kanske så att du inte har läst det finstilta eller något liknande och inte vill erkänna det?

218 Inlägg
15 december 2007
Jag tippar på att Thorrsa har helt rätt. Kan man inte med att skriva vad som var fel så är det säkerligen du själv som är ansvarig för det. Brukar vara lätt att lasta skit på andra...

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE

Administratör
11 968 Inlägg
15 december 2007
jonesono skrev:
firefreak skrev:
Thorssa skrev:

Ta det med elgigantens kundtjänst istället för att skapa en meningslös tråd här.
Du kunde ju iaf förklarat ditt bekymmer i det ursprungliga inlägget.

Kunde nog inte sagt det bättre själv.

Låser här.

PS. Prova bloggen, den funkar fint för att avreagera sig. Vill du skapa en diskussion så starta en tråd som har förutsättning för diskussion.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök