Hmm, jag tror nog att du borde satsa på en streamer istället Att gravera i glas är inte så svårt, men du ska tänka på säkerheten! Jag är inte säker på min sak, men jag har för mig att sprickor/ristningar i vindrutan försvagar "laminiteten", alltså att rutan riskerar att spricka lättare och i delar vid ex. krock. Så fundera nog en extra gång på en streamer istället
Hmm, jag tror nog att du borde satsa på en streamer istället Att gravera i glas är inte så svårt, men du ska tänka på säkerheten! Jag är inte säker på min sak, men jag har för mig att sprickor/ristningar i vindrutan försvagar "laminiteten", alltså att rutan riskerar att spricka lättare och i delar vid ex. krock. Så fundera nog en extra gång på en streamer istället
Mjo. diskuterade det lite med en som håller på med bla. bilglas men då det vara är så ytligt så skulle det inte vara något problem
Edit: Klart jag ska tänka över det innan jag låter någon sätta gravyrpennan i bilen men tror det skulle bli så snyggt
Senast redigerat av Martin 9-3 (29 januari 2006)
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Om du graverar rutan. försök klämma in en glowwire i ovankant av runtan sen.. Då med lite tur BÖR du få själva graveringen att lysa... dock med lite otur så får du inte ljuset på exakt rätt ställe och effekten uteblir.. och med ännu mer otur så kommer varje repa i rutan att lysa också...
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Om du graverar rutan. försök klämma in en glowwire i ovankant av runtan sen.. Då med lite tur BÖR du få själva graveringen att lysa... dock med lite otur så får du inte ljuset på exakt rätt ställe och effekten uteblir.. och med ännu mer otur så kommer varje repa i rutan att lysa också...
hehe fan va grymt ..om alla sprickor o repor lyser menar jag .haha..spec vid körning ...
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Alternativt.. varför inte lacka det du vill ha med transparant UV färg... och sen monterar du UV rör inannaför rutan?
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.