3851
Sök

Dubbla turbo in en 850 T5:a

850turbo
21 december 2007
Trådstartare
Hej jag undrar om det skulle gå att ha dubbla turbo i en 850 T5.Skulle det öka accelerationen eller ska jag chippa mer hk istället?

329 Inlägg
21 december 2007
850turbo skrev:
Hej jag undrar om det skulle gå att ha dubbla turbo i en 850 T5.Skulle det öka accelerationen eller ska jag chippa mer hk istället?

Kollade vad som är gjort med din bil, de du kan börja med att göra som är relatift enkelt är att Byta till en större turbo, typ 18t eller 19t samt byta spridare till ljusblåa eller gröna, sen i med ett atech steg 4 chip eller ngt i den stilen.

Dubbla turbo är inget för dig, sånan fall en stooor smile

89 Inlägg
21 december 2007
Börja med ett chip, större turbo och 3" avgas. Då borde du landa runt 300 hästar.

\\ Mer laddtryck åt folket! //

945 Inlägg
21 december 2007
jöran körde ju med dubbla turbos på sin 7 liters pontiac....men då va re ju så att varje turbo laddade en varsin sida på motorn...fast den va ganska grym...lite över 2 tusen hästar, men då pratar vi ju inget som man åker med på gatan....sorry....vart lite OT där

blinka blått om du vill rejsa!

8 297 Inlägg
21 december 2007
Pga vissa fysisksa begränsningar så är det ingen ide att tänka på bi-turbo på en femma. Kan gå att beygga sekvansturbo, men det blir svårt pga "viss" platsbrist.

Chipa i första hand om du ska vässa, om du inte siktar på väldiga effekter?

Sök