4244
Sök

byte till sportratt på volvo 460??

Alfa Romeo 166
310 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
hej är de nån som bytt ratt till sportratt på en volvo 460?har tänkt byta till något sportigare men har inte vågat ge mig på de hela , va är de man behöver förutom ratt då smile behöver man en nav? är de ett svårt ingrepp? på orginalratten som sitter på nu är de airbag osv är lite osäker på hur man ska koppla bort den osv? tacksam för svar

StenkrossTomte
359 Inlägg
4 oktober 2007
Låter svårt och olagligt?

Airbagen sitter väl där för att den ska sitta där, tror inte besiktningsnissarna gillar de ?

Har jag fel?

No turbo shit! Just Real Power!

500 Inlägg
5 oktober 2007
Airbag är inget som man måste ha och därför säger inte heller sbp något om det. Var bara försiktig när du tar bort den så att den inte smäller i huvudet på dig;)

Alfa Romeo 166
310 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
okej tack för era svar å råd smile ska ringa runt och höra med en firma va dom tar för att ta bort skiten tongue

424 Inlägg
23 december 2007
Kollade tråden nu, jag tog bort min ratt och satte dit en sportratt själv innan bes och den gick igenom med blankt papper. bes gubben tyckte att de var en skön ratt bara smile ta bara bort strömmen i 15 minuter innan du börjar bara så att bakup strömmen ditt kudden försvinner. sedan sitter de snabb kopplingar bakom ratten så de är inte något större ingrepp smile lycka till

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Sök