4235
Sök

Xenon problem

123 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
#1
Hej,jag har  Opel Vectra GTS 2.0 T (07) och jag har problem med Xenon ljuset, dem flämtar ner det är grus väg

http://www.garaget.org/gallery/archive/75093/213928_exf04u.jpg
Senast redigerat av VectraGTS (26 december 2007)

Vectra OPC

123 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
#2
http://www.garaget.org/gallery/archive/75093/213930_1rs4no.jpg



http://www.garaget.org/gallery/archive/75093/213933_yd2hor.jpg
Senast redigerat av VectraGTS (23 december 2007)

Vectra OPC

945 Inlägg
23 december 2007
#3
finns hur många trådar som helst om xennon, leta så hittar du.

blinka blått om du vill rejsa!

993 Inlägg
23 december 2007
#4
tänk fall det inte finns? tänk om han har letat?
ta reda på fakta innan du bara skriver


10 287 Inlägg
23 december 2007
#5
Gillar du att visa bilder på din bil - lägg upp den på garaget. Tryck inte in dom i trådar hipp som happ.

Göran
Moderator


I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

945 Inlägg
23 december 2007
#6
Kungen-EssE skrev:
tänk fall det inte finns? tänk om han har letat?
ta reda på fakta innan du bara skriver

va fan svammlar du om...jag har svarat i hur många trådar som helst idet här ämnet.....senast i morse, undrar vem fan d e som ska ta reda på fakta, du eller jag.

blinka blått om du vill rejsa!

10 287 Inlägg
23 december 2007
#7
Låter som glapp någonstans. Men om det är en 07:a - låt Opel ta det. Detta är inte förslitning - detta är ett fel du inte skall acceptera.

(såvida det inte är eftermarknadsmontage)

/Göran

VectraGTS skrev:
Hej,jag har  Opel Vectra GTS 2.0 T (07) och jag har problem med Xenon ljuset, dem flämtar ner det är grus väg

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

3 295 Inlägg
23 december 2007
#8
om det nu är en -07:a så, åk tillbaka till bilhandlaren och säg att du vill ha det fixat på garantin.. det borde ju vara garanti kvar på bilen eller??


123 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
#9
japp det fanns garanti,men dom har bytat lampor,nya strolkastare och nya givare men problemet är kvar.sad

Vectra OPC

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
23 december 2007
#10
VectraGTS skrev:
japp det fanns garanti,men dom har bytat lampor,nya strolkastare och nya givare men problemet är kvar.sad

Spelar ingen roll.
Dom ska fixa det på garantin.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

123 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
#11
Jag hoppas verkligen att dom ska fixa inom garanti.
Senast redigerat av VectraGTS (23 december 2007)

Vectra OPC

Med.lem
3 759 Inlägg
23 december 2007
#12
VectraGTS skrev:
Jag hoppas verkligen att dom ska fixa inom garanti.

Ja det är klart, vad tänker du med?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Miklen
23 december 2007
#13
Klart dom ska fixa det om dom så ska byta ut hela bilen..

10 287 Inlägg
23 december 2007
#14
Glapp i elsystemet någonstans.

Två frågor:

Är det en sida eller båda fram som blinkar?

Sitter den en säkring per sida eller en enda säkring till båda lyktorna?

(Nästa steg kan vara att byta ljusvred men svara på frågorna först så kan jag/vi ringa in problemet lite bättre)

/Göran

VectraGTS skrev:
japp det fanns garanti,men dom har bytat lampor,nya strolkastare och nya givare men problemet är kvar.sad

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

123 Inlägg
24 december 2007
Trådstartare
#15
Tjena,det blinkar på båda sidorna och det finns två säkringar.sad

Vectra OPC


Sök