Ställer upp på kolfiberbygge " huvar , kjolar , och andra detaljer "

golf88
24 december 2007 · 956 Inlägg

Huv till min carina med carlos  saintz luftintag?
ska se ut precis som det gör nu..Vad skulle sånt kosta ungefär då??

eldus veldus
Audi A6 (2017)
AeroMalm BMW fantast
24 december 2007 · 1 172 Inlägg

chenna... sugen på en huv till min 200 med... håller du till i hbgså äre nära och bra med...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
RobinG
25 december 2007 · 35 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
§Otillåten marknadsföring

Detta är inte marknads föring som sagt  " ställer upp på kolfiberbygge "

Detta är något jag gör för att jag tycker de är kul, För att jag vill se bilar med lite annan design än att du får se massa bilar med samma huvar,kjolar the hole smaccaru. Tycker de är tråkigt vill göra något som höjjer en bils värde . Något speciellt som är utstickande o nytt.

Jag tar betalt för matrialet som jag använder till byggena o inte för den tiden som jag själv lägger ner . alltså inget olagligt med de.
bygger bara på mina kunskaper för var dag lär man sig något nytt även om man hållt på ett tag , överraskningar slutar aldrig komma . Sen att få in mallar av olika huvar osv för att så småning om starta ett eget företag .

Så innan du skriver något nästa gång läs på innan du säger något.

alltså detta är något helt vännskapligt jag gör för att få fart på med egen design o de i sin tur = Coolare bilar folk åker inte runt med samma huvar . osv osv osv osv.

tycker bara ditt inlägg var onödigt !

Mvh / Robin

No R
RobinG
25 december 2007 · 35 Inlägg

Som sagt.
tar inte betalt för dem arbets timmarna jag lägger på ett bygge.
kan annars säga ni som vill ha detaljer gjorda utav mig kan köpa matrialet själva med o bara lämna över de .

tar endast pengar för de jag lagt ut på matrialet. o inget mer.

mvh / Robin

No R
koka
25 december 2007 · 629 Inlägg

Offtopic: RouziMotorsport är du någon sorts gestapo eller? Sköter du ditt så sköter garaget admina sitt...

Ontopic: De låter nice med en glas/kolfiber tillverkare i skåneland big_smile svårt att gjuta av en fram skärm till en audi a4 -96? smile

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
Germax
25 december 2007 · 12 086 Inlägg

JapstarTuning skrev:

koka skrev:
Offtopic: RouziMotorsport är du någon sorts gestapo eller? Sköter du ditt så sköter garaget admina sitt...

Ontopic: De låter nice med en glas/kolfiber tillverkare i skåneland big_smile svårt att gjuta av en fram skärm till en audi a4 -96? smile

Och du kan sköta ditt istället för att svara på mitt inlägg

Vem fan är de som marknadsför nu?
Byter namn till ett företagsnamn samt länkar till det i sin signatur.

Caffe
25 december 2007 · 1 436 Inlägg

JapMax skrev:

JapstarTuning skrev:

koka skrev:
Offtopic: RouziMotorsport är du någon sorts gestapo eller? Sköter du ditt så sköter garaget admina sitt...

Ontopic: De låter nice med en glas/kolfiber tillverkare i skåneland big_smile svårt att gjuta av en fram skärm till en audi a4 -96? smile

Och du kan sköta ditt istället för att svara på mitt inlägg

Vem fan är de som marknadsför nu?
Byter namn till ett företagsnamn samt länkar till det i sin signatur.

Han är flitig på att göra reklam bland kommentarer till bilarna med... RouziSpamsport

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Alecci
25 december 2007 · 2 014 Inlägg

Att länka till företag i sin signatur är tillåtet. Att genom inlägg på forumet eller kommentarer på bilder eller i gästbok uppmana folk att göra affärer med ett företag som man företräder eller äger är däremot inte tillåtet.

Enligt statens mening är man inte redovisningsskyldig för oväsentliga vinster man gör som privatperson. Därför kan man egentligen inte hävda att RobinG's inlägg är marknadsföring eftersom ingen vinst finns att hämta i den verksamhet han bedriver, sålunda RobinG är sanningsenlig i sina uttalanden.

Företag är däremot alltid redovisningsskyldiga i olika grader (exempelvis beroende på omsättning, bolagsform och antal anställda), och all uppmaning från företag att handla si eller så är alltså marknadsföring.

Rekommendationer från privatpersoner att handla av företag är däremot inte detsamma som marknadsföring.

Tills dess att RobinG driver ett företag eller troligtvis/bevisligen gör väsentlig förtjänst på det han erbjuder är alltså hans "marknadsföring" egentligen tillåten. De närmare detaljerna i detta ärende är upp till Chrizz att besluta om, eftersom reglerna även för oss i administrationen kan utgöra en tolkningsfråga.

Inte ens de företag som betalar avgifter för att representera sig i marknadsföringssyfte på sajten får marknadsföra sig på forumet, utan marknadsföringen är begränsad till signaturer och Företagsregistret!

Vidareutveckling av företagens representionsrätt på forumet är redan föremål för diskussion inom administrationen.

Tills dess att Chrizz sagt sitt så avslutar detta inlägg diskussionen om marknadsföring!

Jag har själv rapporterat denna tråd till administrationen för vidare behandling.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Bommen Team Pro5
25 december 2007 · 313 Inlägg

JapstarTuning skrev:

JapMax skrev:

JapstarTuning skrev:

Och du kan sköta ditt istället för att svara på mitt inlägg

Vem fan är de som marknadsför nu?
Byter namn till ett företagsnamn samt länkar till det i sin signatur.

Och?
Jag är inte ensam om det grabben
står inget om att jag äger företaget.

Det var juh inte världens bästa sida dock.. bra att man ser delar av koden.. LYCKAT!

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
25 december 2007 · 3 585 Inlägg

Tycker att det är mycket trevligt att det finns folk som gillar att lära sig och arbeta idiellt. Fortsätt med det!. Lycka till med dina byggen.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
engolf
25 december 2007 · 3 235 Inlägg

Hej igen,

det står att fu är från Helsingborg, så jag utgår ifrån det.

den frågan som jag inte fick besvarad: ska du ha bilen/huven för tillverkning av kolfiberhuv, eller har du en form till VW Golg-99, tredörrars?

På förhand tack!

alex_side Neerd
25 december 2007 · 1 596 Inlägg

kolfiberhuv på proben hade ju INTE varit fel assåbig_smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang