Ställer upp på kolfiberbygge " huvar , kjolar , och andra detaljer "

RobinG
19 december 2007 · 35 Inlägg

Tjena Garaget forum!

Nu har jag äntligen kommit igång med min verkstad för plastbygge av alla dess sorter . samt byggt min målar box nu med .

Ni som är intresserade av att få lite hjälp med era saker hör av er !

Mvh RobinG

Senast redigerat av RobinG (19 december 2007)

No R
engolf
19 december 2007 · 3 235 Inlägg

Ok, det var ju kul att höra:)

Vad skulle det kosta att få en huv till Golf IV i glas/kålfiber?

En vän av mig sysslar med sådant, och han fixade huv till min förra golf III i glasfiber till en billig peng, men han har ingen form till Golf IV ...sad

RobinG
19 december 2007 · 35 Inlägg

det beror helt på vad för kolfiber du ska ha om den ska vara färgad osv . sen galsfiber va man ändvänder för matrial osv. jag brukar göra så att jag gjuter av en form på huven på bilen sen bygger jag på den hur jag vill att den ska se ut med " scoop, hjälar " osv så man får en cool design på de hela.

Men brukar ta kompis pris för o bygga kolfiber saker , brukar ta från 2000 kr o upp

No R
engolf
20 december 2007 · 3 235 Inlägg

Jag skulle bara höra vad det ev skulle kosta. Nej då, inga fancy grejer, bara originalutseende, men glas/kolfiber.
Färg spelar ingen roll, för den ska ju lackeras i bilens kulör.

Och så har jag hört att kolfiber väger lite mindre än glasfiber, stämemr det?
Men två lappar för en huv är rätt bra pris. Jag måste betala 1000 för glasfiberhuv till golf III,men det var ju kompispris (svart) då...

RobinG
20 december 2007 · 35 Inlägg

beror på hur du bygger . Kolfiber är starkare därför behöver du inte ett lika tjockt lager . men för 1000 kr så hade han färdig form osv ? plus kolfiber är mkt dyrare att bygga med

No R
Vilot
20 december 2007 · 495 Inlägg

Låter som en dröm verkstad du har..ligger den i helsingborg?
sugen på huv med enkelt luftintag samt skärmar..svart kolfiber
cirka pris..pm:a mig gärna

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Supratok Toker
20 december 2007 · 491 Inlägg

huv och popup lysen skulle jag vilja ha i kolfiber..   Pris på det ?
Går det att ha targa tak i kolfiber?

Toker Jr 081102
LillNaisarn
20 december 2007 ·

En fråga ang "kolfiber huvar"
vad använder du dig av för bindmedel (epoxy eller polyester?) vilken modell av kolfiber?
Gör du allt för hand eller använder du dig av vacum ? ugn för att härda eller?

Vore intressant om ett riktpris på ens huv i kolfiber du får gärna PM:a om du så vill smile

RobinG
23 december 2007 · 35 Inlägg

LillNaisarn skrev:
En fråga ang "kolfiber huvar"
vad använder du dig av för bindmedel (epoxy eller polyester?) vilken modell av kolfiber?
Gör du allt för hand eller använder du dig av vacum ? ugn för att härda eller?

Vore intressant om ett riktpris på ens huv i kolfiber du får gärna PM:a om du så vill smile

Allt beror på va jag gör mina mallar utav osv . gör jag de i friggolit så kan avänder jag en variant efter som annars smällter friggo , Finns många olika modeller av kolfiber . gjort rätt mkt bygge med kolfiber o kevlar blir ett gult svart rutigt mönster .

När du kommer till vacum frågan så är de lite till o från beroende på om du lägger de plaine eller twin , twin så får du de 45gradiga mönstret som många vill ha . ananrs blir de bara kuber om du kör med plaine . vacum anvöder jag när de är större skarpare radier . för o trycka åt matrialet osv .

en huv ligger på 2000 + om jag har färdig form osv . annars stiger priset tar drygt 40 tim att göra klart allt för arbete osv .

För tillfället jobbar jag med matrial osm härdar vid 20 grader . Men finns grejer om jag skulle byta till ngn annan härdare

/ Mvh RobinG

No R
Braather (none)
23 december 2007 · 1 725 Inlägg

KolfiberHuv till 9-3 SS ?

//Jonas

Senast redigerat av Braather (23 december 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--
StarShine
23 december 2007 · 265 Inlägg

Glasfiber huv till S40? -99.. som orginal fast med små luft-gälar..
pris förslag på ungefär?

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
LillNaisarn
24 december 2007 ·

RobinG skrev:
Allt beror på va jag gör mina mallar utav osv . gör jag de i friggolit så kan avänder jag en variant efter som annars smällter friggo , Finns många olika modeller av kolfiber . gjort rätt mkt bygge med kolfiber o kevlar blir ett gult svart rutigt mönster .

När du kommer till vacum frågan så är de lite till o från beroende på om du lägger de plaine eller twin , twin så får du de 45gradiga mönstret som många vill ha . ananrs blir de bara kuber om du kör med plaine . vacum anvöder jag när de är större skarpare radier . för o trycka åt matrialet osv .

en huv ligger på 2000 + om jag har färdig form osv . annars stiger priset tar drygt 40 tim att göra klart allt för arbete osv .

För tillfället jobbar jag med matrial osm härdar vid 20 grader . Men finns grejer om jag skulle byta till ngn annan härdare

/ Mvh RobinG

Jag tänkte mestadels att det är mkt lättare och "bekvämare" om man gör med vacum då det är en helhuv,

Jag vill dock ha vanlig plain. du får gärna PM:a ett ca pris på en huv (i tex 6k & 12k plain)
även i twill om du så vill då jag letar efter en huv i kolfiber till min.

Corpze
24 december 2007 · 1 311 Inlägg

lägg gärna upp bilder på hur plain och twin ser ut... jag har inte grejat så mkt i kolfiber men är väldigt intresserad av att minska vikten på min 744a markant, vad tar du för en huv med ett extra scoop ca 25cm långt, 15cm brett, 6cm högt, inga runda former... har lite bilder på "min sida"

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
LillNaisarn
24 december 2007 ·

Corpze skrev:
lägg gärna upp bilder på hur plain och twin ser ut...

Lägger in en bild på ett arbete jag gjort i vanlig 3k plain
http://www.garaget.org/gallery/archive/21914/198786_tseaba.jpg

StarShine
24 december 2007 · 265 Inlägg

Hejsan RobinG bifogar här bild på huven så som jag vill ha den.. PM:a gärna exakt pris! MVH Niklas

http://www.garaget.org/gallery/archive/11872/214517_wpnwbp.jpg
glasfiber huv i framtiden kanske?

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
evilaudio
24 december 2007 · 16 195 Inlägg

StarShine skrev:
Hejsan RobinG bifogar här bild på huven så som jag vill ha den.. PM:a gärna exakt pris! MVH Niklas

http://www.garaget.org/gallery/archive/11872/214517_wpnwbp.jpg
glasfiber huv i framtiden kanske?

dom små hålen fixar men ju lätt me plasmaskärare.. smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Mickius
24 december 2007 · 4 670 Inlägg

Va tar du för o göra en kolfiberhuv till en nissan 200sx med stort scoop på? pm:a mig mvh micke

Corpze
24 december 2007 · 1 311 Inlägg

vad är skilnaden på twin och plain? vikt? styrka?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
engolf
24 december 2007 · 3 235 Inlägg

Jag förstår att det inte går att svara på alla frågor om pris och sånt, det beror ju på hur mycket jobb det tar...

Var i Sverige håller du till?
Och om jag bestämmer för att beställa en huv, måste jag kommer till dig med bilen/huven, eller har du färdiga former till olika modeller?

Men huv är ju väldigt enkellt att tillverka, men när det gäller baklucka i glas/kolfiber, tar du sådana jobb också, eller blir det allt för mycket att göra?

Förresten, hur blir det låset på huven om den är i kolfiber, blir det som på originalhuv, eller måste jag rallyaktiga lås?

tack!

och God Jul!

engolf
24 december 2007 · 3 235 Inlägg

sorry, glömde att skriva: det är en Golf IV-99, tredörrars...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang