Du ska inte koppla extraljusen till samma relä som bilens egna ljus är kopplade till, extraljusen ska ha ett eget/egna relän.
Det ska gå en egen pluskabel till relät från batteriet med säkring emellan, relät ska även ha en minus, sen ska du antingen tjuva väckninsström till relät från helljusens kablar eller från helljusens relä, extraljusen ska du jorda i chassit.
Det finns siffror på relät där du pluggar i kontakterna, 85 till bilens chassi/jord, 86 till väckningsströmmen från relät/helljusets pluskabel, 30 till batteriets plus & från 87 ska du dra kabeln/kablarna till extraljusens plus som kommer från lampan.
Du kan ju även koppla in en brytare mellan väckningskabeln ifall du vill köra med bara helljus utan extralysen ibland.
Senast redigerat av gemini78 (27 december 2007)
En gång är ingen gång...