Ryckig gång

Jonnybcool
8 mars 2005 · 744 Inlägg

Jag har en Jetta GL 88:a med Webastovärmare i och varje gång jag har använt den så brukar bilen gå lite ryckigt innan den kommer upp i normal temp men när jag åkte hem från jobbet för några dagar sen så började den rycka extremt mycket och det hände ingenting när man gasa... Fick ha gasen i botten för att den skulle orka med motorvägsfarten och så svängde jag av och stängde av bilen o kollade lite i motorrummet och startade sen efter 5 min igen och då gick den precis som vanligt... Nån som har nån ide vad som kan va knas? Nu när jag inte använder värmare så går den oftast som den ska... Kan hända nångång ibland att den rycker lite grann men det försvinner så fort man får upp lite temp...

Senast redigerat av Jonnybcool (20 mars 2005)

[Turbolover]
Jonnybcool
20 mars 2005 · 744 Inlägg

Ingen som har nått förslag? hmm

[Turbolover]
Karlzzon The One Evolution
20 mars 2005 · 1 627 Inlägg

inte en anning

Fäll ner pungen och landa
Black Knight
20 mars 2005 · 711 Inlägg

Kolla dina tändkablar, Fd-lock (tändspole) och tändstiften. Det är där felet ligger.

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Jonnybcool
21 mars 2005 · 744 Inlägg

Black Knight skrev:
Kolla dina tändkablar, Fd-lock (tändspole) och tändstiften. Det är där felet ligger.

Ja det kan du ju ha rätt i... Kanske ska köpa nya tänddelar från jobbet då... Jobbar ju på volkswagens centrallager så får ju rabatt smile

[Turbolover]
loudness
21 mars 2005 · 4 554 Inlägg

tror med det har med tändsystemet att göra.. smörj in tändkablar och tändstift med vasselin eller fett så fukten inte kommer åt.. de är gult.. men varför de krånglar med stolvärmen har jag ingen aning om..

holyday Mek
21 mars 2005 · 88 Inlägg

Jonnybcool skrev:
Jag har en Jetta GL 88:a med Webastovärmare i och varje gång jag har använt den så brukar bilen gå lite ryckigt innan den kommer upp i normal temp men när jag åkte hem från jobbet för några dagar sen så började den rycka extremt mycket och det hände ingenting när man gasa... Fick ha gasen i botten för att den skulle orka med motorvägsfarten och så svängde jag av och stängde av bilen o kollade lite i motorrummet och startade sen efter 5 min igen och då gick den precis som vanligt... Nån som har nån ide vad som kan va knas? Nu när jag inte använder värmare så går den oftast som den ska... Kan hända nångång ibland att den rycker lite grann men det försvinner så fort man får upp lite temp...

tar webaston bränsle från samma ledning som motorn kan det vara den som stör, prova med att plugga ledningen isåfall.
MVH Bert

Livet börjar vi 2 bars ladd
Audi RS4 Biopower "Performance made by Holyday" (2001)
Jonnybcool
22 mars 2005 · 744 Inlägg

Har bytt rotor och fördelare nu och den gamla rotorn va lite bränd... Som en pytteliten svetsloppa typ och fördelaren va också bränd på ett ställe inuti... Verkade som den gick jämnare på tomgång o så nu men har inte varit ute och provkört ännu...

[Turbolover]
Jonnybcool
22 mars 2005 · 744 Inlägg

Har varit ute och provkört nu och det verkar ha fungerat... Känns som den går mycket jämnare nu smile

[Turbolover]
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang