5675
Sök

Laddade bilen men startar fortf. inte..

584 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
Bilen har stått i garaget en längre tid o igår så märkte ja att den inte starta för batteriet hade dragit ur sig. Så jag satte på laddaren på 12v och Low så fick de stå så under natten.. sen när ja skulle starta den nyss så starta den inte ändå.. den drog inte ens runt, den va helt död.. vad e problemet? nån med liknande erfarenheter?

Toyaddict
241 Inlägg
28 december 2007
Har varit med om det två gånger. Båda gångerna var det batteriet som var trasigt.
Koppla ifrån batteriet och sätt startkablar direkt på kablarna och pröva. Om den går igång då är det bara att byta batteriet smile

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P

4 554 Inlägg
28 december 2007
om batteriet är helt urladdat tar de mycke längre tid än ett dygn innan det är är okej igen, kan inte förklara hur men har märkt att det tar en stund innan den tar emot laddström när den är helt urladdad har du otur är de kasst och tar inte emot alls längre

Toyaddict
241 Inlägg
28 december 2007
Även om batteriet inte är tillräckligt laddat för att dra igång bilen borde det åtminstånde klicka till om startmotorn.
Enklast är nog att försöka med startkablar från en annan bil, varva upp den lite och se om nåt händer alls.. Om inte pröva att koppla från battriet..

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P

584 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
okej får prova lite olika  då.. men jag har två steg o en kondensator i bilen och kondensatorn lyser alltid.. kanske är den som drar ur batteriet? Ska den lysa jämt??

21 761 Inlägg
28 december 2007
Nej, inte jämt, det verkar inte rätt. Åtminstone på en del kondingar så lyser displayen ett tag efter att man har stängt av stereon, det finns väl en krets i displayen som känner av om det flyter ström genom kondensatorn och stänger av efter ett tag ifall det slutar gå ström.

Så har jag förstått det iaf.

Sök