5558
Sök

volvo K - Jet insprut??

136 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
tjenare har ett k-jet insprut till min b23e motor, och jag undrar om man måste ha alla sladdar för att det ska fungera?  Tacksam för svar.

Mvh Olsson

plattsättare!
804 Inlägg
28 december 2007
vilka är det då som du inte har? och vad menar du med sladdar =P

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 december 2007
själva k-jetet har inga sladda men där i mot tändningen, startspridarn å tillsatsluftsliden har det
å några givare:) å ja dom mesta måste du ha

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

136 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
okok, men jag har altså inga sladdar , måste jag skaffa fram det då? kallstarts ventilen är ju inget måste, men givarna och det , det kommer inte att fungera över huvud taget utan dom ? mvh olsson

Jonnymoberg
28 december 2007
Olsson__ skrev:
okok, men jag har altså inga sladdar , måste jag skaffa fram det då? kallstarts ventilen är ju inget måste, men givarna och det , det kommer inte att fungera över huvud taget utan dom ? mvh olsson

K-jet är ett mekaniskt insprutning så igentligen så behöver du inga sladdar för att köra motorn...

men det sladdarna är till för är att bla underlätta kallstart...

den enda sladd jag har kopplat in på min starlet är till kallstartsventilen... bara att koppla som vanligt pluss o minus... jag håller bara in en knapp när jag startar bilen för att ge lite mera soppa när den är kall...

annars funkar det hur bra som helst utan sladdar...

men vaför har du inga sladdar från början?
Senast redigerat av Jonnymoberg (28 december 2007)

246 Inlägg
29 december 2007
Jo kabel till styrtrycksventilen bör du ha kopplat på tändningen
Kallstartsventilen har jag monterat en vipp brytare så man själv kan ge den en dusch när den är kall de andra kan du skippa tempgivare termotidgivare är bara crapp..

246 Inlägg
29 december 2007
Kallstarten är ju trevlig o använda som tillägssprut vid turbokonventering
Också..

136 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
okok=) ne jag plockade k-jet systemet på skroten, tänkte inte på sladdarna då. okok jag får prova ialf. tackar så mycket för svaren smile mvh olsson

310 Inlägg
29 december 2007
Jag skulle nog faktiskt ärligt talat hellre kört med dubbla förgasare, eller något liknande, än k-jet dyngan.

136 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
japp det vore ju mkt lättare än att hålla på o krångla med k - jet skiten smile

21 761 Inlägg
29 december 2007
Är verkligen K-Jet så dåligt?

Jonnymoberg
29 december 2007
Drönirettab skrev:
Är verkligen K-Jet så dåligt?

K-jet funkar bra på min Turbo starlet iaf... det beror ju på vilka effekter man är ute efter.

har läst att K-jet från saab 900 8v turbo ska räcka till ca 200hk utan att man modifierar det...

är det rätt justerat så funkar det hur bra som helst... men självklart är det inte lika bra som ett riktigt modernt sprut...

21 761 Inlägg
29 december 2007
Okej, tänkte väl mest på själva driftsäkerheten. Har ju en B230E i min 240-86 och den har inte krånglat märkvärdigt mycket tycker jag, finns ju tex ingen vevaxelgivare eller luftmassemätare som kan krångla (vilket inte verkar vara ovanligt på LH-systemet).
Senast redigerat av Drönirettab (29 december 2007)

Sök