5875
Sök

drar mycket bensin utan kat?

435 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
min kattalysator på min ford sierra-90 börja de lossna delar från å tämte igen avgasröret så bilen inte gick tog då å tömde kattalysatorn på innehåll så den är helt tom.
efter de så tyckte jag bensinmätaren rörde sej ganska snabbt ner till de röda å tänkte bara att mästaren kanske är kass men tankade för ett tag sedan i 42L å i går fick jag soppatorsk å då stog trippmätaren på runt 30mil

drar den mer utan/tom kattalysator?
skall köpa en ny snart då den ska in å bes i slutet av jan.

eller äre nått annat fel?
kan inget om domdära doch 2,0 motorerna

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
29 december 2007
Sugmotorer behöver motstånd för att gå bra. Det är mycket möjligt att den drar mer eftersom motståndet har minskat. En turbomotor däremot får motstånd genom turbon. Så då kan man köra med stuprör som avgassystem om man vill wink

Men visst det kan ju bero på annat också wink
Senast redigerat av Marcus_89 (29 december 2007)

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
29 december 2007
Troligtvis ahr du något fel på motorekeltroniken och det är anledningen till varför katten stack. En kat går inte sönder bara så  där uten brukar alltid vara en sympom på något annat fel.

Detta felet är orsaken till din bränsle törst.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

435 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
ok då kattalysatorn pajade blev bilen å gå dåligare å dåligare typ blev å varva mindre å mindre te slut gick den inte alls.
bilen gick inte dåligt eller liknande innan katalysatorn började paja.
brukar motorn gå dåligt om den nu skulle ha pajat katalysatorn?
motor är exakt lika dan på gas pådrag mm när den funkade så har inte märkt nått fel på den.
vad brukar en såndära felsökning kosta?

246 Inlägg
30 december 2007
Tror du behöver en ny lamda..
Det är den som styr soppa samsättningen med eller utan kat..

246 Inlägg
30 december 2007
speedshop skrev:

Men du kan fått propp stopp i resten av systemet ..alltså rester från katten somsätter stop i resetn av systemet..= med motstånd som kostar soppa..

435 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
speedshop skrev:

ok jag har en till ford sierra en 88a som de setat gammla 2,0an fögasare tror jag kan den lamda.. passa?

435 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
speedshop skrev:
speedshop skrev:

Men du kan fått propp stopp i resten av systemet ..alltså rester från katten somsätter stop i resetn av systemet..= med motstånd som kostar soppa..

mjo ljuddämparen som är pressis bakom katen va också full med skit så kolla igenom hela om de låg nå skit ivägen så de är tomt på skit.

Sök