då finns det risk att du sabbar ditt nya batteri Skall alltid köra samma batterier. Jag tror inte att det är "boven i dramat", men ett extra batteri där bak så du får kort sträcka till slutstegen gör gott
Ett större slutsteg tror jag knappast hjälper dig, det du har har kraft så det räcker och blir över
Mvh Andreas
Senast redigerat av andreas_gbg_ (30 december 2007)
då finns det risk att du sabbar ditt nya batteri Skall alltid köra samma batterier.
Som alltid finns det delade meningar om det där, men det har du ju sett på Lazzat . Jag brukar också rekommendera samma sorts batteri, även om jag vet att flera som tävlar inte har samma sorts batterier.
Kollar man vad batteritillverkarna brukar skriva i sin allmänna batteriinfo, då står det att man helst bör ha samma sort och ålder. Det är bla för att inte riskera att det ena batteriet får jobba mycket hårdare och till slut kanske knäckas.
En annan sak som jag brukar hänvisa till är att om man har ett hyffsat och ett jättebra batteri som är parallellkopplade, då blir resultatet hyffsat jättebra. Men med två jättebra batterier parallellkopplade så blir resultatet helt enkelt jättebra och man kan verkligen utnyttja batterierna fullt ut.