4103
Sök

4 högtalare 1 steg

260 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
#1
Hejsan.
jag har 4 st mds fs200 8" på 200Wrms som jag tänkt ha i hatthyllan tänkte om det skulle gå att driva dom med mitt GAS alpha 1600M på 1x500W RMS 2ohm?
Undrar även hur man ska koppla i så fall.

Steget finns hos Brl.se om min behöver veta mer och högtalarna får ni gissa vilka som säljer.

Bilder kommer senare..

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
27 december 2007
#2
det går väll.. men de kommer nog inte låta så bra.. Köp istället ett billigt 4 kanals smile
Du kan iofs seriekoppla högtalarna smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
27 december 2007
#3
är de basar så köp ett monoblock

2 118 Inlägg
27 december 2007
#4
jag körde mina 4a 10or med ett tvåkanals macaudio steg, två basar per kanal alltså..
funkade bra.

D.i.l.l.i.g.a.f

16 197 Inlägg
27 december 2007
#5
HyperSonica skrev:
det går väll.. men de kommer nog inte låta så bra.. Köp istället ett billigt 4 kanals smile
Du kan iofs seriekoppla högtalarna smile

seriekoppla?     varför??   


å varför skulle de inte funka me de GAS steget??   de lämnar väl kanske inte allt för mycke effekt men funkar gör de allt... smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
27 december 2007
#6
christofer_k skrev:
är de basar så köp ett monoblock

de e ju ett monoblock han har..wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
27 december 2007
#7
Muschke skrev:
Hejsan.
jag har 4 st mds fs200 8" på 200Wrms som jag tänkt ha i hatthyllan tänkte om det skulle gå att driva dom med mitt GAS alpha 1600M på 1x500W RMS 2ohm?
Undrar även hur man ska koppla i så fall.

Steget finns hos Brl.se om min behöver veta mer och högtalarna får ni gissa vilka som säljer.

Bilder kommer senare..

antar att de e 4ohms basar du har?? isf kommer du inte kunna lasta ner steget till 2 ohm..


utan 1ohm elle 4 ohm... men 1ohm pallar inte de steget å vid 4ohm lämnar de inte så mycke effekt.. ja skulle rekomendera dig å ta 2 av dina basar å bygga en seriös låda till dom 2 isället för att ha dom i hatthyllan...   du kommer få mycke mer å bättre bas om du bygger en bra låda me 2 basar än om du har 4 i hatthyllan...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

260 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#8
Okej får bli en seriös låda med 2 och det steget. och 2 i hatthyllan med ett annat steg..
hur ska jag koppla basarna till steget paralelt?

16 197 Inlägg
28 december 2007
#9
Muschke skrev:
Okej får bli en seriös låda med 2 och det steget. och 2 i hatthyllan med ett annat steg..
hur ska jag koppla basarna till steget paralelt?

om ja inte har fel så har väl gassteget som så många andra monoblock "2-kanaler" som e linkade inne i steget så de e bara att du kör en bas till varje "kanal" så får du 2ohm..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

260 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
#10
nu hänger inte jag med??


Sök