4289
Sök

Steget tjuter när de är igång

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
#1
är de nå fel på steget ? Den wiiner innifrån steget  sinus live sl a-1500

16 197 Inlägg
31 december 2007
#2
säkerligen jordfel.. antingen dålig jord till karossen elle så e de jordfel på lågnivåg..


hur e allt draget??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Konsult
1 247 Inlägg
31 december 2007
#3
Skulle nog säga jordfel jag också. Brukar kunna bli så om man drar alla kablar på samma sida i bilen bredvid varandra också (dvs störningar)..


Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
#4
asså jag har kopplat allt löst till datorn med en aux kabel till steget sen har jag ett batteri å en laddare som underhålls laddar de när jag har igång skiten  har inte tjutit från steget de började nyss :S

de tjuter bara då laddaren är i, har inte gjort de tidigare  kan de vara laddaren som pajjat?
Senast redigerat av christofer_k (31 december 2007)

16 197 Inlägg
31 december 2007
#5
christofer_k skrev:
asså jag har kopplat allt löst till datorn med en aux kabel till steget sen har jag ett batteri å en laddare som underhålls laddar de när jag har igång skiten  har inte tjutit från steget de började nyss :S

de tjuter bara då laddaren är i, har inte gjort de tidigare  kan de vara laddaren som pajjat?

koppla bort laddaren å kolla va som händer.. sen kan ja säga dig att din signal från datorn säker inte e den bästa..  se e de ju så att i en bil har du ju "noll jord" mellan steget å huvudenheten eftersom båda e jordade i karossen men nu har du ju inten signaljord eftersom du kör allt löst så de kan va en bridragende orsak,

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
#6
kopplade bort laddaren å märkte att de var den som gjorde så de tjöt å de var inte steget som tjöt utan laddaren xD


Sök