4178
Sök

baslåde ritning till en 15"?

7 100 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
#1
hallå
tänkte höra om nån som har/vet en bra ritning till en låda till en 15"?
basen är iaf en Sony XS-L152P5S!

mvh

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

21 761 Inlägg
1 januari 2008
#2
Ska du ha den i bilen eller inomhus?

7 100 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
#3
till bilen

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

21 761 Inlägg
1 januari 2008
#4
Basen passar bättre i sluten låda. Gör lådan på 85 liter och fyll med dämpull, om det blir för mycket djupbas så kan du ta ur en del ull och lyssna. Blir det fortfarande för djup bas så kan du sätta i klossar så att innervolymen minskar med tex 5 liter i taget och lyssna igen.

Har kikat på ett basreflexförslag också, vill du så kan du även testa det. Gör lådan på 90 liter och sätt 2 st 4" rör som är 38cm långa, använd dämpmatta på väggarna i lådan. Om det blir för djup bas så kan du korta ner portarna till 25cm och lyssna.

7 100 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
#5
Drönirettab skrev:
Basen passar bättre i sluten låda. Gör lådan på 85 liter och fyll med dämpull, om det blir för mycket djupbas så kan du ta ur en del ull och lyssna. Blir det fortfarande för djup bas så kan du sätta i klossar så att innervolymen minskar med tex 5 liter i taget och lyssna igen.

Har kikat på ett basreflexförslag också, vill du så kan du även testa det. Gör lådan på 90 liter och sätt 2 st 4" rör som är 38cm långa, använd dämpmatta på väggarna i lådan. Om det blir för djup bas så kan du korta ner portarna till 25cm och lyssna.

onkidonki,tackar smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!


Sök