Nått som luktar brännt....

Mollllgan
1 januari 2008 ·

Någon som har en aning om vad det kan vara??? Luktar bara då jag har kört med bilen inte om jag har den på tomgång..
Grannen sa nått om att det kunde vara brommsarna för det var likadant på hans.
Öppnar jag huven så luktar det inget alls. Nån som har en aning???

Mvh Talken

Japs-Jens
1 januari 2008 · 1 503 Inlägg

Förmodligen är det bromsarna. Bara till att lukta kring bromsarna om det luktar mer där? Skulle ju kunna vara ett kabelbrott annars..

Senast redigerat av Oboy6 (1 januari 2008)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
kwansa Hmm, vet inte?
1 januari 2008 · 1 775 Inlägg

bränd kopplingen luktar ganska likt bromsarna.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Samara
1 januari 2008 · 69 Inlägg

Känn på fälgarna runt om efter att du har kört lite. om någon fälg är het eller mycket varmare än någon annan kan du kolla så att inte bromsoken kärvar.

Bilar! Vilket jävla påhitt.
Mollllgan
1 januari 2008 ·

Hmm brännd koppling.. är det lamellerna då eller vad då???
Ska ut  o ta en repa med bilen nu o känna på fälgarna o se om nån e varmare än den andra...
Om det e kopplingen så e det väll ingen billig historia...???

Tack för all svar..

Mvh Talken

Kungen-EssE
1 januari 2008 · 993 Inlägg

brändkoppling kan det inte vara, för då luktar det som fan när man öppnar huven och luktar mot v-lådan..

tips: kör inte hårt med bilen, kör mjukt i 2mil, och sen lukta var det kommer från..
sen skrev här, så kanske du kan få bättre svar.

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Mollllgan
1 januari 2008 ·

Kungen-EssE skrev:
brändkoppling kan det inte vara, för då luktar det som fan när man öppnar huven och luktar mot v-lådan..

tips: kör inte hårt med bilen, kör mjukt i 2mil, och sen lukta var det kommer från..
sen skrev här, så kanske du kan få bättre svar.

Thx.. Ska testa detta imon o se.. lova att jag skriver så fort jag e hemkommen. ha det fint..
Mvh Talken

ThomasH_gg
1 januari 2008 · 48 Inlägg

Är det kopplingen så kan du lätt kolla om den slira när du släpper upp den med en hög växel i vid lägre fart.
Antående pris bror ju på om du skruvar själv eller lämnar in, på firma kan du hamna hellan 6000kr till 15000kr broende på massa smile annas så kostar säcker en kopling runt 3000-4000kr till bilen din (beroende på bil och koppling du köper)

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92
Kungen-EssE
1 januari 2008 · 993 Inlägg

Mr_Player skrev:
Är det kopplingen så kan du lätt kolla om den slira när du släpper upp den med en hög växel i vid lägre fart.
Antående pris bror ju på om du skruvar själv eller lämnar in, på firma kan du hamna hellan 6000kr till 15000kr broende på massa smile annas så kostar säcker en kopling runt 3000-4000kr till bilen din (beroende på bil och koppling du köper)

hahaaha?
vad är det för fantasi priset du har skrivit?
jag kan byta din S40 koppling för 3500kr inklusive jobbet + kopplingen helt ny från mekonomen, du kan vara med när jag köper den.

jag bytte till min M3a för 2500kr... betala bara kopplingen, montering gjorde jag själv på 6timmar.

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
ThomasH_gg
2 januari 2008 · 48 Inlägg

Som jag skrev så ligger ett vanligt koppling byte på runt 6000kr på vesktad, kollade aldrig vilken bil, Men vissa firmor tar fantasi priser och kan slå till med 15000kr och skylla på att man måste byta allt.
Jag har själv byt koppling på olika bilar så jag vet vad det kostar, Vet att det kan kosta på vissa bilar på grund av olika sacker, Men självklart ska man göra det själv om man nu kan de.

Sen om du läser lite så ser du att jag skrev att det bror på vilken koppling du köper, Om man köper en orginal koppling så kommer man biligt undan men ska man trima eller har trimmat så kan det vara en ide att uppgradera när man endå gör jobbet smile

Senast redigerat av Mr_Player (2 januari 2008)

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92
Mollllgan
2 januari 2008 ·

Tjenna nu har jag vatt ute med bilen en sväng o kört lugnt...
Bilen luktade lite grann men inte så mkt. Lämnade in bilen på v-stad i dag o bad dem felsöka bilen vilket dem gjorde när jag stod jämte... Hade bilen igång o varvade den en del men inget illaluktande alls. Sen så bad han mig dra ut en runda o köra som jag brukar.. aja tänkte jag.
Låg i mina 50 km men kom då på att jag inte brukar köra så så jag pinnade på lite mer o mkt riktigt då luktade det som f-n.. höger framfälg var het som sata- så nu e det bara o dra ner på tempot lite o byta brommsar. hahahah men tack alla för svaren.... Uppskattas te 10000.
Ha de så fint alla..

Mvh Talken..

Ps ska byta avatar snart.. hehehe

Echelon
2 januari 2008 · 186 Inlägg

Talken84: En jobbarkompis hade samma problem att det luktade som fan från bilen, sedan dog batteriet, dock hade inte detta något med lukten att göra utan när han lämnat in den på verkstaden så konstanterades att det var en plastpåse som fastnat på katten... hehe

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Mollllgan
2 januari 2008 ·

Echelon skrev:
Talken84: En jobbarkompis hade samma problem att det luktade som fan från bilen, sedan dog batteriet, dock hade inte detta något med lukten att göra utan när han lämnat in den på verkstaden så konstanterades att det var en plastpåse som fastnat på katten... hehe

lollollollollollol Det hoppas jag inte har hännt mig iaf..lollollol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang