4076
Sök

Orion Ntense 15" lådbygge

Volvo ägare
253 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
#1
Hej

Köpte mig en orion Ntense 15" baslåda.Vilket jag är hyffsat nöjd med.Men skulle vilja ha lite djupare bas.Vad jag har förståt så kan man testa att göra en portadlåda.

Gross  volume  2.7 cu.ft
Net    volym   2.32 cu.ft
Port diameter  4" diamaeter
Port lengt        12" long 
Intelli-Q      30HZ @ 7db
Tuning Frequency 24hz

Kan nån hjälpa mig att förstå dessa mått??

mvh johnny

399 Inlägg
2 januari 2008
#2
Yttermåttet ska va ca 74-75 liter om jag räknat rätt
Och nettovolym typ 65-66 liter

12 tum är ju 30 cm, alltså portlängden

Sen kanske ngn annan kan verifiera uträkningen
Senast redigerat av Maildaemon (2 januari 2008)


Volvo ägare
253 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
#3
Maildaemon skrev:
Yttermåttet ska va ca 74-75 liter om jag räknat rätt
Och nettovolym typ 65-66 liter

12 tum är ju 30 cm, alltså portlängden

Sen kanske ngn annan kan verifiera uträkningen

Ok bra ska kolla upp detta .Men skulle man kunna vända på basen alltså innåt.Då tror väl basen att lådan är större???

399 Inlägg
2 januari 2008
#4
Det där med att vända basen har jag ingen erfarenhet av^^

Men om du fått de måtten så är de väl med basen instoppad i lådan... Eventuellt skulle den kunna ha lite mindre yttermått men ändå får samma nettovolym, fast då har man en stor bas som sticker ut o tar plats istället


Volvo ägare
253 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
#5
Maildaemon skrev:
Det där med att vända basen har jag ingen erfarenhet av^^

Men om du fått de måtten så är de väl med basen instoppad i lådan... Eventuellt skulle den kunna ha lite mindre yttermått men ändå får samma nettovolym, fast då har man en stor bas som sticker ut o tar plats istället

Men tänkte om jag kunde behålla lådan som jag har.(orginal)Och vända på basen i den lådan???

399 Inlägg
2 januari 2008
#6
Det skulle väl kunna fungera, om den har liknande mått som de du skrev och om porten får plats


Volvo ägare
253 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
#7
Maildaemon skrev:
Det skulle väl kunna fungera, om den har liknande mått som de du skrev och om porten får plats

Nej den lådan jag har nu är ju lite mindre än vad den skall vara,det var ju det jag tänkte om det går att andvända den lådan.

399 Inlägg
2 januari 2008
#8
Mm, ja om du kan pula in porten smidigt så kan de ju funka, man lär ju sig av sina misstag liksom

No guts no glory


424 Inlägg
2 januari 2008
#9
hur många liter ligger den slutna lådan på då? du kommer att vinna typ 3-4 liter att vända magneten utåt.

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Volvo ägare
253 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
#10
joliba_01 skrev:
hur många liter ligger den slutna lådan på då? du kommer att vinna typ 3-4 liter att vända magneten utåt.

ca 44l

424 Inlägg
3 januari 2008
#11
elitemodd skrev:
joliba_01 skrev:
hur många liter ligger den slutna lådan på då? du kommer att vinna typ 3-4 liter att vända magneten utåt.

ca 44l

Om den som de står att de ska vara på 65,7 netto så kommer de att bli allt för liten låda om den ligger på 44L minus portens storlek. tror nog att du behöver göra en ny större.

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !


Sök