3462
Sök

Köpa större fälgar..?

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Jag har tänkt på en sak. När jag var inne och kollade på Honda Integra så snacka jag me en kille som sa att jag absolut inte skulle byta till större fälgar. Då skulle jag förlora hela balansen i bilen.

Borde de inte gälla alla bilar om man ska vara riktigt petig? Är inte fjädrarna inställda för orginal fälgarna? Tänker på bilar som:

Saab 9-5 Aero
BMW 330
Mercedes C320
Audi S4

Som inte är så extrema som Integran när de gäller väghållning men de borde påverka ändå?

När man balanserar hjulen och gör hjulinställning så e de ingenting som har me fjädrarna o göra.

Va säger ni, e orginal fälgar bäst? Eller iaf samma storlek?

Rikard

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

DFFL
9 020 Inlägg
8 januari 2008
HAHAHA, skulle en Integra vara "extremare" i väghållningen än en 9-5 Aero, 330, C320 och en S4?

Du kan ha precis vilka fälgar du vill i precis den storleken du vill på precis vilken bil du vill.
Väghållningen blir inte sämre förutom att du känner att det blir lite stötigare med stora fälgar och lite gummi.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
HAHAHA, skulle en Integra vara "extremare" i väghållningen än en 9-5 Aero, 330, C320 och en S4?

Du kan ha precis vilka fälgar du vill i precis den storleken du vill på precis vilken bil du vill.
Väghållningen blir inte sämre förutom att du känner att det blir lite stötigare med stora fälgar och lite gummi.

Jag har inte kört en Integra Type R men när de gäller väghållning o den ställs mot ovanstående bilar så tror jag att de e rena leken för Hondan.

E du helt säker på att väghållningen inte blir sämre?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

DFFL
9 020 Inlägg
8 januari 2008
Varför tror du det?
För att dina CRX-körande polare sagt det?

Nej, väghållningen blir inte sämre.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

8 156 Inlägg
8 januari 2008
Allt beror ju på hur stora fälgar du menar?
Ju mindre gummi, desto mer känner man av vägen.
Dessutom blir det ju spårigare.
Att gå upp en storlek brukar ju inte påverka väghållningen direkt.
Däremot finns det ju saker som påverkas om man ändrar rulldimensionen...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Allt beror ju på hur stora fälgar du menar?
Ju mindre gummi, desto mer känner man av vägen.
Dessutom blir det ju spårigare.
Att gå upp en storlek brukar ju inte påverka väghållningen direkt.
Däremot finns det ju saker som påverkas om man ändrar rulldimensionen...

Jag menar 17" till 19" ungefär, men då blir de inte en större skillnad som du sa. Bra smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Varför tror du det?

Varför tror du motsattsen?
För du kör Audi eller?

Har du kört Integran?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

2 201 Inlägg
8 januari 2008
FireTraXX skrev:
Varför tror du det?

nä, för den är bra bra banbil o alla tror att tyska bilar är bäst. o skrattar alltid åt japanska bilar

skulle faktiskt vara kul o se se tex en saab mot en integra. eller bmw mot integra mm

1 827 Inlägg
8 januari 2008
FireTraXX skrev:

Du var rolig du...

Jämför du en hottad familjekombi mot en riktig racebil?

Integra Type R är den snabbaste serieproducerade framhjulsdrivna bilen som byggts när det gäller bankörning, överladdning eller ej.

Ja, såklart kan större fälgar påverka din väghållning, men inte pga obalans i bilen. Dock har det med rullomkrets och vikt att göra. Sen att du sabbar utseendet totalt med typ 19" på en Integra är ju bara det ett helgerån. Satsa på 15" eller 16" så blir det absolut bäst.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
peter_1976 skrev:
FireTraXX skrev:
Varför tror du det?

nä, för den är bra bra banbil o alla tror att tyska bilar är bäst. o skrattar alltid åt japanska bilar

skulle faktiskt vara kul o se se tex en saab mot en integra. eller bmw mot integra mm

Integran e ju känd för riktigt bra väghållning. De finns ju en anledning till att man får ett sådant rykte.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Eisenhut skrev:
FireTraXX skrev:

Du var rolig du...

Jämför du en hottad familjekombi mot en riktig racebil?

Integra Type R är den snabbaste serieproducerade framhjulsdrivna bilen som byggts när det gäller bankörning, överladdning eller ej.

Ja, såklart kan större fälgar påverka din väghållning, men inte pga obalans i bilen. Dock har det med rullomkrets och vikt att göra. Sen att du sabbar utseendet totalt med typ 19" på en Integra är ju bara det ett helgerån. Satsa på 15" eller 16" så blir det absolut bäst.

Ok tack för ditt svar!

Nä självklart inte 19" på Integran tongue hehe

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

1 827 Inlägg
8 januari 2008
peter_1976 skrev:
FireTraXX skrev:
Varför tror du det?

Psst. Saab kanske, men BMW är lika duktiga som Honda på att bygga snabba bilar. Tyvärr så körde Samuel över Scottes tid i Superstagebattlen i höstas, står reportage om det i bilsport som är i butikerna nu btw.

Sen låt dom tro vad dom vill. Det är bara roligare att piska skiten ur dom runt banan då, samt ännu roligare att fortsätta köra när deras bil rasat någon gång under dagen.

Mvh/Marcus

1 827 Inlägg
8 januari 2008
Konbanan skrev:
Ok tack för ditt svar!

Hehe, skönt att höra... Tyvärr ser man ju då och då våldtagna Integror. Synd då dom snart kommer bli samlarobjekt.

Såhär kan jag låta dig ha bilen cool

http://www.garaget.org/gallery/archive/27882/225624_j5nqhq.jpg

Mvh/Marcus

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Eisenhut skrev:
Konbanan skrev:
Ok tack för ditt svar!

Hehe, skönt att höra... Tyvärr ser man ju då och då våldtagna Integror. Synd då dom snart kommer bli samlarobjekt.

Såhär kan jag låta dig ha bilen cool

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … j5nqhq.jpg

Haha ja de e schysst jag får ha den så tongue

Ja den blir mer o mer ovanlig, snart ökar den väl i värde.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

1 827 Inlägg
8 januari 2008
Japp, säkerligen... I alla fall orörda orginalex får du nog punga upp lite mer pengar för om bara nått år. Kolla bara på BMW M3 E30. Dom låg på 70-80k för en fyra år sedan, och nu är dom uppe på 130k igen.

Får man bara fråga vilken Integra du kollade på? Finns ju inte för många här i landet. smile

Mvh/Marcus

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Eisenhut skrev:
Japp, säkerligen... I alla fall orörda orginalex får du nog punga upp lite mer pengar för om bara nått år. Kolla bara på BMW M3 E30. Dom låg på 70-80k för en fyra år sedan, och nu är dom uppe på 130k igen.

Får man bara fråga vilken Integra du kollade på? Finns ju inte för många här i landet. smile

Ja den gamla M3:an har ökat i värde mycke smile Jag tror fina E36 kan göra desamma snart.

Jag var intresserad av dem två svarta vänsterstyrda som finns på blocket men har tyvärr släppt de nu. Ska ha min 9000 tills prövotiden har gått ut.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Sök