hejsan undrar om man måste köra på mdf när man sa byga låda lr om det duger lika bra med golvspån 20mm med tanke på att jag ändå ska porta den så det inte blir samma påfrestningar!?
undrar också vart jag kan få tag på bra pris på basrör och portar och dom behöver vara 4 " och 35cm långa.
som redan kanske har listats ut så har jag lite tajt ekonomi just nu men är i stort behov av ny låda eftersoma tt det låter grymt dåligt med den jag har idag
22mm spån duger alldeles utmärkt! jag bygger alla mina lådor i spån då det är MKt billigare, plus att ingen av mina lådor får finnas särskilt länge
okej så det räcker med vanliga spån skivor behöver inte vara golvspån lr?
hmmm vad är det för skillnad
vet inte själv men jag har hört att golvspånet är stabilare hehhe men vet du vad spånet kostar per skiva? och hur stor den skivan är då? vet du även vart jag skule kunna köpa några basrör och portar till ett bra pris?
hejsan undrar om man måste köra på mdf när man sa byga låda lr om det duger lika bra med golvspån 20mm med tanke på att jag ändå ska porta den så det inte blir samma påfrestningar!?
undrar också vart jag kan få tag på bra pris på basrör och portar och dom behöver vara 4 " och 35cm långa.
som redan kanske har listats ut så har jag lite tajt ekonomi just nu men är i stort behov av ny låda eftersoma tt det låter grymt dåligt med den jag har idag
Tack för all hjälp på förhand:)
ByggMax tar härikring ca 120:- för en spånskiva på 2,5x1,2meter,samt portar och dylikt brukar MDS duga till,brukar vara hyffsade priser=)
Biltema har schyssta 3" portar! liknar aeroports.. kostar bara några tior stycket!
jag ger 230kr för 22mm spånskiva dyyyrt.. MDF är inte ens att tänka på ...
okej låter ganska dyrt ska kolla på bygg och dyr imorn vad dom tar hehe men har hittat mycket 3" men det är det som är problemet den lådanvisningen jag har fått så ska jag ha 1st 4" rör på 35 per bas och 62,3 liter ska jag ha då och det är rekad låda men jag har fan inte hittat några så långa 4 tumsrör :S HJÄLP! hehe