4379
Sök

lådproblem till mina mutant 1207x basar, Material och pris.

388 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
hejsan undrar om man måste köra på mdf när man sa byga låda lr om det duger lika bra med golvspån 20mm med tanke på att jag ändå ska porta den så det inte blir samma påfrestningar!?

undrar också vart jag kan få tag på bra pris på basrör och portar och dom behöver vara 4 " och 35cm långa.

som redan kanske har listats ut så har jag lite tajt ekonomi just nu men är i stort behov av ny låda eftersoma tt det låter grymt dåligt med den jag har idag sad

Tack för all hjälp på förhand:)

1 058 Inlägg
8 januari 2008
22mm spån duger alldeles utmärkt! jag bygger alla mina lådor i spån då det är MKt billigare, plus att ingen av mina lådor får finnas särskilt länge tongue

PoLoud =D

388 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
vw_performance skrev:
22mm spån duger alldeles utmärkt! jag bygger alla mina lådor i spån då det är MKt billigare, plus att ingen av mina lådor får finnas särskilt länge tongue

okej så det räcker med vanliga spån skivor behöver inte vara golvspån lr?

1 058 Inlägg
8 januari 2008
Smuurf skrev:
vw_performance skrev:

hmmm roll vad är det för skillnad big_smile

PoLoud =D

388 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
vw_performance skrev:
Smuurf skrev:
vw_performance skrev:

hmmm roll vad är det för skillnad big_smile

vet inte själv men jag har hört att golvspånet är stabilare wink hehhe men vet du vad spånet kostar per skiva? och hur stor den skivan är då? vet du även vart jag skule kunna köpa några basrör och portar till ett bra pris? big_smile

RM-operatör
667 Inlägg
8 januari 2008
Smuurf skrev:
hejsan undrar om man måste köra på mdf när man sa byga låda lr om det duger lika bra med golvspån 20mm med tanke på att jag ändå ska porta den så det inte blir samma påfrestningar!?

undrar också vart jag kan få tag på bra pris på basrör och portar och dom behöver vara 4 " och 35cm långa.

som redan kanske har listats ut så har jag lite tajt ekonomi just nu men är i stort behov av ny låda eftersoma tt det låter grymt dåligt med den jag har idag sad

Tack för all hjälp på förhand:)

ByggMax tar härikring ca 120:- för en spånskiva på 2,5x1,2meter,samt portar och dylikt brukar MDS duga till,brukar vara hyffsade priser=)

1 058 Inlägg
8 januari 2008
Biltema har schyssta 3" portar! liknar aeroports.. kostar bara några tior stycket!

jag ger 230kr för 22mm spånskiva roll dyyyrt.. MDF är inte ens att tänka på ...

PoLoud =D

388 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
vw_performance skrev:
Biltema har schyssta 3" portar! liknar aeroports.. kostar bara några tior stycket!

jag ger 230kr för 22mm spånskiva roll dyyyrt.. MDF är inte ens att tänka på ...

okej låter ganska dyrt ska kolla på bygg och dyr imorn vad dom tar wink hehe men har hittat mycket 3" men det är det som är problemet den lådanvisningen jag har fått så ska jag ha 1st 4" rör på 35 per bas och 62,3 liter ska jag ha då och det är rekad låda hmm men jag har fan inte hittat några så långa 4 tumsrör :S HJÄLP! hehe

388 Inlägg

Sök