4805
Sök

Pulverlackering av alufälg. Bra, dåligt?

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Precis som rubriken...

Skulle vilja veta om det finns några direkta nackdelar med att göra det?

Tack på förhand

Sump Runk Rätt O Slätt!

53 Inlägg
8 januari 2008
funkar kanon.. själv gjort det på mina fälgar.. bilder finns på min sida

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Snik3r skrev:
funkar kanon.. själv gjort det på mina fälgar.. bilder finns på min sida

Okej.. men måste blästra mina lite smått först... Eller finns de nått annat alternativ?

Tack för svaret Btw smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

53 Inlägg
8 januari 2008
är dom inte i jätte dåligt skick så behöver du bara dra över dom med sandpapper.. annars så är det blästring som gäller..

Allfixare
1 475 Inlägg
8 januari 2008
Snik3r skrev:
är dom inte i jätte dåligt skick så behöver du bara dra över dom med sandpapper.. annars så är det blästring som gäller..

FEL! Är inte fälgarna redan lackerade med pulverlack, så måste dom blästras. annars "kokar" den andra färgen när dom ska in i ugnen. Men blästra dom du å pulverlacka. resultatet blir kanon. Jag vet detta för att jag jobbar ca 20m från kesam. en STOR pulverlack firma. har lämnat flertalet fälgar å allt möjligt dit.

53 Inlägg
8 januari 2008
fish skrev:
Snik3r skrev:

FEL! Är inte fälgarna redan lackerade med pulverlack, så måste dom blästras. annars "kokar" den andra färgen när dom ska in i ugnen. Men blästra dom du å pulverlacka. resultatet blir kanon. Jag vet detta för att jag jobbar ca 20m från kesam. en STOR pulverlack firma. har lämnat flertalet fälgar å allt möjligt dit.

jag pulverlackade mina fälgar utan att blästra dom.. inga problem alls.. och jag jobbar 15m från företaget som gjorde det.. allt jag gjorde var att dra över dom med sandpapper

440 Inlägg
8 januari 2008
vad kostar vdte astt få pulver lackat 4st fälgar?? mvh jim

jim ..

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Tackar för alla svar.. då blir de pulverlack på mina smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 233 Inlägg
8 januari 2008
crx_jim skrev:
vad kostar vdte astt få pulver lackat 4st fälgar?? mvh jim

Beror på, men mellan 1000-1500 kr är normalt..

440 Inlägg
8 januari 2008
okej:) tack för uppgiften då blir detd et om någotn månad:) mvh jim

jim ..

1 723 Inlägg
9 januari 2008
Finns det nåt bra rengöringsmedel att ha på fälgarna för att få dem renare innan ev slipning? Nåt som är starkare än vanlig fälgrengöring man köper på OKQ8. Mina är rätt ingrodda. smile Lämna in plåtisar för blästring och lackering känns inte så motiverat.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
9 januari 2008
får lov att tipsa om TerebleX som Smartab säljer.
GRYMT rengöringsmedel (och rostlösare) berende på hur man blandar ut det.

50% vatten 50% TerebleX efter ca 30min såg värmeplåten över turbon min ut såhär.
http://img.photobucket.com/albums/v405/sir_Daniel/20071226048.jpg

då borstade jag inte ens av dem innan, hade jag gjort det hade det blivit ännu bättre smile

men ska man avfetta/rengöra blanda 1/20 (1 del terebleX och 20 delar vatten) samt gör rent med avfettning (alkalisk) och mycket vatten efter en liten stund.... annars kan det blir fula märken
Senast redigerat av sir_daniel (9 januari 2008)

Sök